مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۷۷ واحد صنعتی و معدنی راکد در استان کردستان طی ۲ سال اخیر به چرخه تولید بازگشتند.

بختیار خلیقی در دیدار با نماینده تام الاختیار وزارت صنعت معدن و تجارت در شورای هماهنگی و پشتیبانی راهیان نور کشور در سنندج، گفت: بازگشت این واحد‌ها به مدد عارضه یابی و کارشناسی‌های دقیق و همچنین حمایت‌های مجموعه صمت استان صورت گرفته است.

وی افزود: افزایش تولید این واحدها، به رونق چرخه‌های تولیدی و زنجیره‌های ارزش در استان منجر خواهد شد و گامی مهم در راستای تحقق جهش تولید و توسعه اقتصادی استان به شمار می‌رود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: با وجود اقدامات مثبت در حوزه صنعت، مشکلاتی نیز از جمله تخصیص ارز و سرانه پایین زمین صنعتی در استان وجود دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در راستای طرح‌های سرمایه گذاری، شاهد رشد قابل ملاحظه‌ای بوده ایم و مجوز‌های بی نام برای جذب سرمایه گذار و همچنین ۱۸ طرح و پروژه در زنجیره فولاد در حال اجرا هستند

کردستان رتبه پنجم کشور از لحاظ ذخایر معدنی را دارد

خلیقی در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه معدن اشاره کرد و گفت: استان کردستان پتانسیل‌های خوبی در حوزه معدن دارد و به لحاظ ذخایر معدنی، رتبه پنجم کشور را داراست.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با توجه به موقعیت استراتژیک استان در کریدور شمال غرب به جنوب غرب، اظهار کرد: وضعیت تجارت در کردستان مطلوب است و مبادلات تجاری با کشور عراق و سوریه از جمله نقاط قوت این حوزه هستند.

وی یادآور شد: در مجموع، حجم مبادلات تجاری استان حدود ۶ میلیارد دلار است که بیشترین سهم آن به مبادلات با کشور عراق اختصاص دارد.

در حال حاضر هزار و ۶۶۱ واحد صنعتی در استان فعال هستند.

برچسب ها: چرخه تولید ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.