ناظر گمرکات کردستان گفت: حجم مبادلات تجاری از گمرکات استان در سه ماهه امسال از مرز ۱.۵ میلیارد دلار عبور کرد.

فرامرز امیدی اظهار کرد: در این مدت ۴۲۸ هزار و ۶۸۱ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۹۴ میلیون و ۲۶۳ هزار دلار از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شد که از این مقدار ۳۳۴ هزار و ۴۷۵ تن به ارزش نزدیک به ۱۲۴ میلیون دلار نزد گمرکات استان اظهار و ترخیص شده است.

وی اضافه کرد: ۱۰ قلم عمده کالا‌های صادر شده از این گمرکات استان شامل گوجه فرنگی، تراکتور کشاورزی، هندوانه، سیب درختی، تخم مرغ خوراکی، انواع بستنی، گل شلاخه بریده، گرانول، شیرخشک صنعتی و نایلون کیسه‌ای بوده است.

ناظر گمرکات کردستان ادامه داد: این کالا‌ها به مقصد ۱۵ کشور جهان شامل عراق، سوریه، افغانستان، امارات متحده عربی، روسیه، ترکیه، جمهوری آذربایجان، پاکستان، گرجستان، هند، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، قزاقزستان و بلغارستان ارسال شده است.

امیدی به کالا‌های ترخیصی از گمرکات تحت نظارت استان اشاره کرد و گفت: میزان واردات قطعی و ورود موقت از این گمرکات در سه ماهه ماه نخست سال ۱۴۰۳، ۶۴ هزار و ۸۱۶ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۷۵ میلیون و ۴۱۴ هزار دلار بوده است.

وی اضافه کرد: سهم واردات قطعی پنج هزار و ۸۱۳ تن به ارزش ۴۰ میلیون و ۲۵۶ هزار دلار است که در مجموع واردات و ورود موقت از نظر ارزش ۵۵ درصد و به لحاظ وزنی ۱۶۶ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات کردستان گریزی به کالا‌های وارداتی زد و بیان کرد: عمده کالا‌های وارداتی عبارت است از شمش طلا، شمش آلومینیوم، کالا‌های واسطه ای، ماشین آلات و قطعات خط تولید، مواد اولیه و اقلام مصرفی مورد نیاز مرزنشینان که از کشور‌های عراق، امارات متحده عربی، اتریش، چین، ایتالیا، آلمان، و ترکیه به کشور وارد و درکوتاه‌ترین زمان ممکن ترخیص شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.