مدیر مرکز حفظ آثار سپاه بیت‌المقدس گفت: چاپ 80 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس استان برای سال آینده پیش‌بینی شده است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،علی کلوندی مدیر مرکز حفظ آثار سپاه بیت‌المقدس گفت: دو سال قبل از برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره پیشمرگان مسلمان کرد که در اردیبهشت ماه سال 1394 در سنندج برگزار شد، تألیف و نشر کتاب در حوزه دفاع مقدس کردستان روند رو به رشد بهتری به خود گرفت.

مدیر مرکز حفظ آثار سپاه بیت‌المقدس با بیان به اینکه یکی از برنامه‌های کنگره شهدا، تولید آثار فاخر و ماندگار است ابراز داشت: کتاب حوزه دفاع مقدس از آثار ماندگاری است که به خوبی می‌تواند حماسه‌ها و رشادت‌های سلحشوران هشت سال دفاع مقدس را به نسل های بعدی منتقل کند .

وی با اشاره به برگزاری کنگره 5400 شهید در آبان ماه سال آینده، اظهار داشت: چاپ و تدوین 80 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس استان پیش‌بینی شده است و امیدواریم بتوانیم طی ماه‌های آینده با بهره‌گیری از قلم نویسندگان بومی و همچنین سایر نویسندگان داوطلب اقدام در خور شأنی در این حوزه انجام دهیم.

مدیر مرکز حفظ آثار سپاه بیت‌المقدس یکی دیگر از محورهای تدوین کتاب را گونه کتاب عنوان کرد و گفت: داستان‌نویسی، خاطره نویسی و تاریخ شفاهی از جمله محورهای مهم در تدوین کتاب دفاع مقدس است و این گونه آثار تولیدی می‌تواند مورد حمایت مسئولین مرکز حفظ آثار قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش شهرستان‌ها و یگان‌های عملیاتی در دفاع مقدس اظهار داشت: نقش شهرستان ها و یگان های عملیاتی می تواند تحت عنوان کارنامه شهرستان‌ها و هم‌چنین کارنامه یگان‌های عملیاتی مورد توجه نویسندگان حوزه دفاع مقدس قرار گیرد و با توجه به اینکه کردستان از اولین روز پیروزی انقلاب اسلامی درگیر جنگ‌های داخلی بوده، استعداد نگارش و تدوین کتاب‌های فاخری در حوزه دفاع مقدس دارد.

مدیر مرکز حفظ آثار سپاه بیت‌المقدس با اشاره به عناوین کتب چاپ شده توسط مرکز حفظ آثار سپاه بیت المقدس گفت: پرداختن به سوژه‌ها و شخصیت‌های بارز دفاع مقدس همواره در رأس برنامه‌های این مرکز قرار دارد و از جمله برنامه‌های در دست اقدام این مرکز می توان به بررسی زندگینامه سرداران شهید مطلب حسنی، حاج هوشنگ ورمقانی، عثمان فرشته، لطیف راستی و ... هم چنین سوژه‌هایی هم چون عملیات پاکسازی تپه الله اکبر، شهدای غریب سیرانبند و ... اشاره کرد.

انتهای پیام/ د م

تولید آثار فاخر و ماندگار از برنامه‌های کنگره شهدا است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.