معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: در سال گذشته ۱۵۸ هزار زائر مرز باشماق مریوان را برای رفتن به کربلای معلی انتخاب کردند و امسال نیز پیش‌بینی شده که حداقل ۵۰۰ هزار نفر از این مرز تردد کنند.

مهدی رمضانی امروز در جلسه ستاد اربعین که در محل سالن شهدای گمنام برگزار شد ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع)، اظهار داشت: راهپیمایی اربعین بزرگترین گردهمایی عقیدتی و سیاسی دنیاست چرا که امروز بیش از ۳۰ میلیون زائر اباعبدالله الحسین (ع) آگاهانه و هوشیارانه به سمت حرم مطهر امام حسین (ع) رهسپار می‌شوند.

وی اربعین را موقعیتی عبرت‌آموز خواند و گفت: همه ما در کنار مسئولیت محول شده، باید بُعد معنوی اربعین و تاثیر آن در عرصه اجتماعی مد نظر قرار گرفته شود.

معاون سیاسی استاندار با انتقاد از عملکرد کمیته‌های ستاد اربعین استان، تصریح کرد: مسئولان کمیته‌های ستاد باید شخصا در جلسات حضور داشته باشند و با جدیدت تمام وظایف محوله را پیگیری کنند.

رمضانی با تاکید اینکه اعتبار اربعین در شهرداری‌ها نباید صرف پروژه‌های مانده شهردای شود، تصریح کرد: اربعین از ابعاد مختلف اعم از بعد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی برای استان برکاتی به دنبال داشت و رسانه‌ها در حفظ و تبیین ظرفیت‌ها نقش موثری دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: در سال گذشته ۱۵۸ هزار نفر زائر مرز باشماق مریوان را برای رفتن به کربلای معلی انتخاب کردند و امسال نیز پیش‌بینی شده که حداقل ۵۰۰ هزار نفر از این مرز تردد کنند.

معاون سیاسی استاندار کردستان با بیان اینکه سال گذشته برای ۳۰۰ هزار نفر، ٤۵۰ میلیون لیتر سوخت گازوئیل سفارش داده شد، تصریح کرد: اگر وزارت نفت در تامین این مقدار سوخت به نتیجه نرسید می‌توانیم با ابتکار عمل، نذر سوخت انجام دهیم و تا حد زیادی این مسئله را رفع کنیم.

برچسب ها: مرز باشماق ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.