ربایندگان یک خبرنگار و عکاس اهل آفریقای جنوبی که دو سال پیش در سوریه ربوده شدند، اعلام کرده‌اند در ازای دریافت ۱.۵ میلیون دلار حاضر به آزادی وی هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، ربایندگان شیراز محمد (Shiraaz Mohamed) خبرنگار و عکاس اهل آفریقای جنوبی اعلام کرده‌اند در ازای دریافت ۱.۵ میلیون دلار حاضر به آزادی وی هستند.

شیراز محمد دو سال پیش در منطقه «درکوش» از توابع ادلب سوریه توسط گروهی از تروریست‌ها ربوده شد.

درخواست ۱.۵ میلیون دلاری ربایندگان برای آزادی خبرنگار ربوده شده در سوریه

موسسه امداد و نجات (Gift of the Givers) که در زمینه کمک رسانی به خبرنگاران و روزنامه نگاران فعالیت دارد با انتشار ویدئویی از شیراز محمد اعلام کرد نهایت تلاش خود را برای مذاکره با ربایندگان خواهد کرد.

هفته گذشته، ربایندگان ویدئویی به این موسسه ارسال کردند که شیراز محمد خواستار کمک برای آزادی بود. در بخشی از این ویدئو آمده بود: «من در ترس زندگی می‌کنم. در منطقه‌ای هستم که بمباران می‌شود. بمب‌ها نزدیک و نزدیکتر می‌شود. به کمک شما احتیاج دارم. لطفا کمک کنید.»

در بخش دیگری از این ویدئو ربایندگان که هویت آن‌ها کاملا مشخص نیست خواسته خود برای آزادی این خبرنگار را اعلام می‌کنند. آن‌ها برای آزادی او ۱.۵ میلیون دلار درخواست کرده اند.

این در حالی است که مقامات موسسه با ارسال پیامی ناتوانی خود را برای پرداخت این مبلغ اعلام کرده و خواستار مذاکره هستند.

گفته می‌شود ربایندگان شیراز محمد شناخته شده نیستند، ولی با توجه به موقعیتی که وی از آنجا ربوده شده [حوالی ادلب] به نظر می‌رسد از ربایندگان عناصر تروریستی باشند.

این گزارش روز گذشته همزمان با روز جهانی آزادی مطبوعات منتشر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار