امانوئل مکرون صهیونیسم ستیزی را چهره مدرن شده یهودی ستیزی دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در ضیافت شام ‹شورای نمایندگی سازمان های یهودی فرانسه› سخنرانی کرد.

رئیس جمهوری فرانسه در ابتدا به ماجرای کشتار یهودیان در جنگ دوم جهانی و دوستی هفتاد ساله فرانسه و اسرائیل اشاره کرد. وی سپس با اشاره به حملات یهودی ستیزانه هفته های اخیر در فرانسه و سایر کشورهای اروپایی، از قربانیان جریان اقدامات یهودی ستیزانه سال های اخیر در فرانسه نام برد و تاکید کرد ما این قربانیان را فراموش نخواهیم کرد.

رئیس جمهور فرانسه با یادآوری حمله لفظی گروهی از معترضان به نظام سرمایه داری به یک فیلسوف یهودی در روز یکشنبه خاطرنشان کرد: ما در قبال این اقدامات کاری انجام نداده ایم. ما این اقدامات را محکوم کرده ایم و طرح های زیادی را در طول سال های متمادی ارائه کرده و گاهی در این رابطه قوانینی تصویب کرده ایم.

مکرون تاکید کرد یهودی ستیزی اغلب خود را پشت صهیونیسم ستیزی پنهان می کند. من قبلا هم گفته ام صهیونیسم ستیزی یکی از چهره های مدرن شده یهودی ستیزی است. فرانسه از تعریف واژه یهودی ستیزی که در ائتلاف بین المللی یادبود کشتار یهودیان در جنگ دوم جهانی تبعیت خواهد کرد.

وی در ادامه مدعی شد برای جلوگیری از انتقاد کسانی که می گویند سیاست اسرائیل خواستار چنین تصمیمی بوده، بحث اصلاح قوانین مطرح نیست. بلکه بحث تاکید بر عملکرد نیروهای امنیتی، قضات و آموزگاران و بهبود مبارزه با کسانی است که پشت مخالفت با اسرائیل و تجدید نظرطلبی درباره موجودیت اسرائیل، نفرت به یهودیان را پنهان می کنند، مطرح است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار