نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد اگر یک همه‌پرسی دیگر در انگلیس برگزار شود، بیشتر مردم با خروج این کشور از اتحادیه اروپا مخالفت خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌اللمل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، نتایج نظرسنجی اخیر «یوگاو» نشان داد که اگر بار دیگر یک همه پرسی در انگلیس برگزار شود، این بار مردم این کشور به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رأی نخواهند داد.

بر اساس این نظرسنجی، ۴۶ درصد مردم انگلیس به ماندن در اتحادیه اروپا رأی خواهند داد و فقط ۳۹ درصد مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا (برکسیت) رأی می‌دهند. بقیه شرکت کنندگان در این نظرسنجی هم اعلام کردند که یا رأی نمی‌دهند و یا درباره رأی خود مطمئن نیستند.

مؤسسه «یوگاو» با حذف افرادی که در این نظرسنجی رأی ندادند به این نتیجه رسید که اگر بار دیگر یک همه پرسی در انگلیس برگزار شود، ۵۴ درصد به ماندن در اتحادیه اروپا و ۴۶ درصد به خروج کشور از این اتحادیه رأی می‌دهند.

در نظرسنجی یوگاو ۲۵۰۰۰ نفر شرکت کردند.

این نظرسنجی در حالی منتشر شده است که «ترزا می»، نخست وزیر انگلیس پیشتر تأکید کرد که برگزاری یک همه پرسی مجدد برای برکسیت غیرممکن است و هشدار داد در صورتی که توافق برکسیت در پارلمان رد شود، کشور به قلمرویی با مرز‌های نامعلوم تبدیل خواهد شد. وی همچنین اعلام کرد پارلمان این کشور روز ۱۴ یا ۱۵ ماه جاری میلادی درباره سرنوشت برکسیت رأی گیری خواهد کرد.

ترزا مِی به ۳۱۸ رأی نیاز دارد تا بتواند توافق برکسیت را از سد پارلمان عبور دهد. در ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی (۲۰۱۸) ۱۱۷ نماینده از ۳۱۷ نماینده محافظه‌کار پارلمان مخالفت خود را با توافق برکسیت وی اعلام کردند. در واقع نخست وزیر انگلیس باید حمایت بخشی از نمایندگان حزب کارگر و دیگر احزاب پارلمان را نیز کسب کند.

مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا میان لندن و بروکسل از ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ آغاز شد و قرار است تا مارس ۲۰۱۹ پایان یابد. همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که ۲۳ ژوئن سال ۲۰۱۶ برگزار شد، آینده اقتصادی و تجاری این کشور را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، نظرسنجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار