ارگ، تنها موافق تعویق برگزاری انتخابات ریاست جمهوری!

تصمیم کمیسیون انتخابات افغانستان برای تعویق سه ماهه انتخابات ریاست جمهوری واکنش های منفی فراوانی به همراه داشته است.

ارگ، تنها موافق تعویق برگزاری انتخابات ریاست جمهوری!به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون انتخابات یکشنبه شب هفته جاری (9 جدی/ دی ماه) اعلام کرد که قادر به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ تعیین شده و قانونی آن یعنی 31 حمل/ فروردین سال آینده نیست و این انتخابات با سه ماه تاخیر برگزار می شود.

این تصمیم کمیسیون انتخابات افغانستان، واکنش های منفی چهره های سیاسی، احزاب و نهادهای نظارتی را به دنبال داشت؛ اگرچه دولت افغانستان از آن استقبال کرد.

«کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی افغانستان»، تعویق برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را نقض صریح قانون اساسی دانسته است چرا که به موجب ماده شصت و یکم قانون اساسی این کشور، مسئولیت رئیس جمهور در اول جوزا/ خرداد سال پنجم بعد از انتخابات پایان می یابد.

اعضای کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی افغانستان در جلسه ای فوق العاده به اتفاق آرا اعلام کردند که انتخابات به منظور تعیین رئیس جمهور جدید در خلال مدت سی الی شصت روز قبل از پایان کار رئیس جمهور باید برگزار گردد و هرگونه تاخیر از ناحیه برگزار کنندگان انتخابات، نقض صریح قانون اساسی محسوب می شود.

همچنین احزاب سیاسی افغانستان نیز در واکنش به تعویق برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور مخالفت خود را اعلام کردند و خواستار برکناری اعضای کمیسیون انتخابات شدند.

گفتنی است که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بر اساس تقویم جدید انتخاباتی قرار است در تاریخ ۲۹ سرطان/ تیر سال آینده برگزار شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار