کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان رسما اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری در زمان از قبل تعیین شده در 31 حمل/ فروردین برگزار نمی شود و سه ماه به تعویق افتاده است.

 

انتخابات ریاست جمهوری با 3 ماه تاخیر برگزار می شود/ برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری شورای ولسوالی، شورای ولایتی و پارلمانی ولایت غزنیبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالبدیع صیاد، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت: به دلیل مشکلات موجود و برای اصلاحات در قوانین و موضوعات مرتبط با انتخابات، کمیسیون نمی تواند انتخابات را به تاریخ ۳۱ حمل/ فروردین که قبلا آن را برای انتخابات ریاست جمهوری تعیین کرده بود، دایر کند.

وی افزود: کمیسیون انتخابات پس از مشورت با جهت های مختلف تصمیم گرفته است تا انتخابات ریاست جمهوری را در تاریخ ۲۹ سرطان/ تیر سال آینده برگزار نماید.

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اظهار داشت که انتخابات های شورای ولسوالی، شورای ولایتی و پارلمانی ولایت غزنی همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

عبدالبدیع صیاد مشکلات امنیتی، فصل سرما، تکمیل نبودن کارهای عملیاتی و فنی را از چالش های مهم بر سر راه برگزاری انتخابات در ۳۱ حمل/ فروردین خواند که به گفته او سبب شدند برگزاری انتخابات در این تاریخ ناممکن شود.

بر اساس تقویم جدید انتخاباتی، نامزدهای ریاست جمهوری افغانستان تا تاریخ ۳۰ جدی/ دی ماه فرصت دارند برای کاندیداتوری ثبت نام کنند. همچنان فهرست ابتدایی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ۱۶ دلو/ بهمن اعلام خواهد شد.

گفتنی است که تغییر تقویم انتخابات ریاست جمهوری، واکنش های منفی برخی احزاب و چهره های سیاسی افغانستان را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.