کمیسیون انتخابات:

سازمان ملل هزینه انتخابات ریاست جمهوری را پرداخت نمی کند

کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد که به احتمال زیاد، سازمان ملل متحد هزینه انتخابات ریاست جمهوری این کشور را پرداخت نمی کند.

کمیسیون انتخابات: سازما ملل هزینه انتخابات ریاست جمهوری را پرداخت نمی کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولین کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کردند که به احتمال زیاد، سازمان ملل متحد هزینه مالی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را پرداخت نمی کند.

میرزا محمد حق پرست، معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت: کمیسیون انتخابات طرح بودجه انتخابات را به نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) سپرده است اما به دلیل روشن نبودن چگونگی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و سه انتخابات دیگر، تاکنون پاسخی درباره پرداخت یا عدم پرداخت هزینه انتخابات نداده است.

وی تاکید کرد: کمیسیون مستقل انتخابات طرح بودجه را تهیه کرد و آن را به جامعه جهانی ارائه کرد اما در وقت معین از سوی جامعه جهانی پاسخ داده نشد.

بر اساس گزارشات، جامعه جهانی گفته اند که تنها در صورتی هزینه برگزاری انتخابات افغانستان را پرداخت خواهند کرد که اصلاحاتی در کمسیون انتخابات به وجود‌ آید.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قرار بود در تاریخ 31 حمل/ فروردین سال آینده برگزار شود اما در روزههای اخیر زمزمه هایی مبنی بر تعویق سه ماهه انتخابات شنیده می شود.

این در حالی است که پس از گذشت دو ماه از برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان، هنوز نتایج این انتخابات اعلام نشده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۰۸ دی ۱۳۹۷
پس سازمان ملل به چه دردی میخوره
آخرین اخبار