مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: فضاهای دانشگاهی بهترین عرصه تماشای چهره واقعی نظام اسلامی است.

ضرورت حضور دختران در فعالیت‌های اجتماعی/ چهره واقعی نظام اسلامی در دانشگاه دیده می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در دومین اجتماع بزرگ هیئت دانشجویی دختران دانشگاه‌های استان تهران اظهار کرد: معتقدیم که جریان قوی و توانمندی را در فضا‌های دانشگاهی با حضور استادان و دانشجویان با سواد فاضل، معتقد، متدین وعفیف داریم که در حوزه‌های مختلف دانشگاهی فعالیت‌هایی دارند.

وی گفت: یکی از عرصه‌هایی که برای فعالیت خالی بوده و از این خلاء بعضی از جریان‌های فریب‌خورده یا وابسته جریان سلطه سوء استفاده می‌کنند موضوع بروز و ظهور دختران در فعالیت‌های اجتماعی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی افزود: بعضی تلاش دارند تا چهره دانشگاه را چهره بی اعتقاد به ارزش‌های اخلاقی ودینی نشان بدهند وغرب هم به دنبال حمایت از اینهاست و در جریان‌هایی که در جامعه جهت ترویج بی حجابی ومخالفت با حجاب است فعالیت می‌کنند که لازمه مواجه با آن، حضور حداکثری و ارزشمند در فضا‌های دانشجویی و معرفی چهره درست و واقعی فضا‌های دانشگاهی است.

وی تصریح کرد: جو‌های این چنینی وعده گاه و محل تجمع دانشجویان و به نوعی فرهیختگان ارزشمند وتوانمند علمی ودینی ماست که در عرصه می‌آیند و در چنین مجامعی خودشان را نشان می‌دهند، بنابراین چهره واقعی دانشگاه تراز در نظام اسلامی را باید در این محیط‌ها ببینیم.

ارتقای توانمندی فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی دانشجویان

مسئول نهاد مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه نمره فرهنگی دانشگاه به نسبت فرصت‌های وامکاناتی که مسئولان در اختیارشان گذاشتند نمره عالی است، بیان کرد: البته با توجه به ظرفیتی که در دانشجویان وتوانمندی آن‌ها است، توقع ما خیلی بالاتر از اینهاست.

وی افزود: در واقع مسئولیت ما خیلی سنگین است و اگر کوتاهی وجود دارد ناشی از بی‌توجهی مدیران وغفلتشان از این عرصه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی گفت: ارزش‌های بنیادین ارزش‌هایی هستند که انسان برای رسیدن به آن‌ها تلاش کند و شناخت دوست و دشمن در این عرصه، توجه به آرمان‌های متعالی، حرکت در مسیر متعالی و مجهز شدن برای رسیدن به آن‌ها جز مسیری است که جوان شایسته باید در این عرصه تلاش کند و همت بلند داشته باشد و بداند آینده از آن انسان‌های آرمان خواه و تلاش گراست.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در دانشگاه‌ها بیان کرد: فراهم کردن محیط بروز استعدادها، خلاقیت‌های افراد انقلابی و فرصت دادن به این بچه‌ها بهترین کاری است که می‌توان در فضای دانشگاهی انجام داد و همکاران ما باید راه را برای افراد  توانمند به منظور رسیدن به نتایج تسهیل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.