روزنامه «هاآرتص» در گزارشی با استقبال از استقرار سامانه‌های اس-۳۰۰ در سوریه نوشت اسرائیل تنها زبان زور را می‌فهمد و این اقدام حرکتی مثبت در جهت توقف تجاوز‌های تل‌آویو به خاک سوریه است.

اسرائیل فقط زبان زور می‌فهمد؛ سامانه اس-۳۰۰ تجاوزگری تل‌آویو را متوقف می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی با استقبال از استقرار سامانه‌های اس-۳۰۰ در سوریه نوشت اسرائیل تنها زبان زور می‌فهمد و این اقدام حرکتی مثبت در توقف تجاوز‌های اسرئیل به سوریه است.

نگارنده در نقد سیاست‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، وجود سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ را بارقه‌ای از امید برای اعمال محدودیت بر اسرائیل می‌داند، و می‌‎افزاید برای نخستین بار کسی پیدا شد و خیلی روشن به اسرائیل فهماند  نمی‌تواند هر کاری که بخواهد انجام دهد. در زمین بازی او تنها بازیگر نیست و همیشه هم نمی‌تواند چشم‌ انتظار حمایت آمریکا باشد.

وی با اشاره به اعتراض بی‌جای مقامات رژیم صهیونیستی به اقدام روسیه در خصوص تحویل سامانه اس-۳۰۰ به سوریه تأکید می‌کند: هر دولتی از جمله سوریه حق دارد دارای سلاح‌هایی برای دفاع در برابر جت‌های بمب‌افکن باشد و این ابتدایی‌ترین واقعیتی است که به گوش اسرائیلی‌ها عجیب می‌آید.

در ادامه این گزارش با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، محاصره اقتصادی نوار غزه و حمله‌های هوایی این رژیم به مواضع ارتش سوریه آمده است: روسیه راه مقابله با اسرائیل را به کشور‌های جهان نشان داد و با تنها زبانی که تل‌آویو می‌فهمد با آن برخورد کرد یعنی زبان زور. اسرائیل تنها پس از تنبیه و پرداخت هزینه کار درست را انجام می‌دهد. 

هفدهم سپتامبر (۲۶ شهریور) در جریان حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به استان لاذقیه سوریه، یک فروند هواپیمای شناسایی ایلیوشین ایل-۲۰ روسیه که در حال بازگشت به پایگاه حمیمیم در سی و پنج کیلومتری سواحل سوریه بود، سرنگون شد. در حادثه سرنگونی این هواپیما پانزده تن از سرنشینان آن کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه در  گزارش ارزیابی خود از این حادثه  اعلام کرد نیروی هوایی رژیم صهیونیستی مسئول کامل سقوط این هواپیما است که روز سه شنبه گذشته بوسیله پدافند زمینی سوریه ساقط شد.

به گفته وزارت دفاع روسیه، اسرائیل «توافق‌های جلوگیری از حادثه در سوریه» را نقض کرده است. رژیم صهیونیستی تنها یک دقیقه پس از آغاز حمله هوایی، آن را به طرف روس اعلام کرد و خلبان‌های جنگنده‌های اف-۱۶ اسرائیل پشت هواپیمای ایلوشین-۲۰ پنهان شدند و همین مسأله سبب شد هواپیمای روسیه هدف پدافند هوایی سوریه قرار گیرد و ۱۵ سرباز روس که در آن هواپیما حضور داشتند، جان خود را از دست دادند.

پارلمان روسیه نیز پس از این گزارش با بیان اینکه مقامات اسرائیل پیام‌های هشدارآمیز را نمی‌فهمند و باید اقدامات شدیدتری علیه آن‌ها به کار برد، هشدار داد اگر جنگنده‌های اسرائیلی (از این پس) به حریم هوایی سوریه وارد شوند، باید آن‌ها را سرنگون کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، هفته گذشته در تماس تلفنی با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، به او اطمینان داد که مسکو سامانه‌های دفاعی نیروی هوایی سوریه را تقویت می‌کند و به‌زودی سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ را در اختیار این کشور قرار می‌دهد.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار