مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۵۹۸نفر از مردم سیستان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از توفان روانه بیمارستان‌ها شدند که ۱۴۴ نفر آن‌ها به دلیل شدت بیماری بستری شده اند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  عبدالرحمن شهنوازی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۵۹۸نفر از مردم سیستان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از توفان و گرد و خاک از ۳۱ مرداد تاکنون روانه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شدند که ۱۴۴ نفر آن‌ها به دلیل شدت بیماری بستری شده اند.

وی ظهار داشت:این افراد به دلیل عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان به بیمارستان ها، مراکز درمانی و پایگاه‌های اورژانس مراجعه کرده بودند که ۲۳۶ نفر آنان به صورت سرپایی درمان و بقیه بستری شدند.

وی افزود: ادامه روند وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در سیستان سبب شده ادارات پنج شهرستان این منطقه شامل زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز به جز دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان امروز تعطیل اعلام شود.

وی تصریح کرد: از دوشنبه گذشته هر روز سرعت وزش باد در زابل به بیش از ۱۰۰ کیلو بر ساعت رسیده که غلظت ذرات معلق در هوای این شهر بیش از ۳۰ برابر حد مجاز رسیده است به همین دلیل توصیه می‌شود شهروندان به منظور حفظ سلامتی خود از تردد غیرضروری در سطح شهر و جاده‌های برون شهری خودداری کنند.

انتهای پیام/گ

توفان مردم را راهی بیمارستان کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار