گسترش آتش سوزی جنگلی، مناطق جنوب شرق لس آنجلس را مورد تهدید قرار داده و به منظور مهار آن، صبح روز جمعه صد‌ها آتش نشان برای جلوگیری از گسترش آتش بسیج شده اند.

گسترش آتش سوزی جنگلی، مناطق جنوبی کالیفرنیا را تهدید می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ­رویترز، گسترش آتش سوزی جنگلی، مناطق جنوبی کالیفرنیا را تهدید می‌کند.

این گزارش می‌افزاید پیشروی آتش جنگل، مناطق جنوب شرق لس آنجلس را مورد تهدید قرار داده و به منظور مهار آن، صبح روز جمعه صد‌ها آتش نشان برای جلوگیری از گسترش آتش بسیج شده اند؛ آتشی که بیم آن می‌رود هزاران خانه در یک منطقه کوهستانی واقع در جنوب شرق لس آنجلس را در کام خود ببلعد.

بیش از ۲۱ هزار تن از سکنه حواشی دریاچه السینور از این محل تخلیه شده اند. به دلیل وزش باد و گیاهان خشک شده، این آتش سوزی، در فاصله بین پنج شنبه شب تا روز جمعه، به سرعت گسترش یافته است.

مقامات آتش نشانی کالیفرنیا اعلام کرده اند که از زمان آغاز آتش سوزی‌ها در روز سه شنبه در کوه‌های سانتاآنا، آتش بیش از ۷۲۰۰ هکتار از مناطق جنگلی را ویران کرده است. در حالی که دمای هوا افزایش یافته و وزش باد‌های شدید طی دو روز آینده در ساحل غربی پیش بینی شده است،

جری برون فرماندار این منطقه، وضعیت اضطراری در منطقه السینور اعلام کرده است. این آتش سوزی تنها یکی از آتش سوزی‌هایی است که طی تابستان سال جاری میلادی ایالت کالیفرنیا را در بر گرفته است. در شمال ایالت این آتش سوزی منجر به کشته شدن یک نفر دیگر شد تا مجموع جان باختگان این آتش سوزی به ۸ تن برسد.

بر اساس اعلام مقامات آتش نشانی، این آتش سبب از بین رفتن ۱۱۰۰ خانه شده که ۵۱ درصد از خانه‌های این منطقه را شامل می‌شود. در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب شرقی کانون این آتش سوزی، ۴۰۰۰ مامور آتش نشانی همچنان در تلاش برای مهار «آتش مندسین کامپلکس» هستند که تاکنون ۱۲۵ هکتار را به آتش کشانده و ۱۱۹ خانه را از بین برده است.

انتهای پیام/

آتش‌سوزی جنگل‌های کالیفرنیا به مناطق جنوبی رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار