رهبر حماس در بیانیه‌ای به رئیس جمهور الجزایر که به تازگی در انتخابات پیروز شده است، تبریک گفت و برای او آرزوی موفقیت کرد.

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اعلام کرد که یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی این جنبش به مناسبت انتخاب مجدد عبدالمجید تبون، رئیس‌جمهور الجزایر پیام تبریکی به او فرستاد و به نقش مردم الجزایر در ایستادن در کنار فلسطینی‌ها اشاره کرد. 

براساس گزارش القدس العربی، این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد که سنوار در نامه‌اش به تبون به او تبریک گفت که توانسته است اعتماد مردم الجزایر را مجددا بدست بیاورد. رهبر حماس همچنین برای تبون آرزوی موفقیت کرد و از خداوند خواست که به او در خدمت به الجزایر و مردم اصیل آن کمک کند.

بیانیه حماس در ادامه افزود: سنوار تجدید قدردانی خود از نقش الجزایر در ایستادن در کنار مردم فلسطین و دفاع از حقوق آنها در مجامع بین المللی را نیز اعلام کرد.

روز یکشنبه، اداره مستقل انتخابات الجزایر اعلام کرد که تبون با کسب ۹۵ درصد آراء برای دومین بار پیروز شده است. الجزایر یکی از اعضای غیردائم شورای امنیت سازمان ملل است که از ژانویه به نمایندگی از اتحادیه عرب در این شورا حضور داشته است. الجزایر همچنین چندین پیش‌نویس قطعنامه برای آتش‌بس در نوار غزه ارائه کرد، اما آمریکا همه این متون را وتو کرد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار