رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در پیامی از تمامی کسانی که شهادت «اسماعیل هنیه» را به این جنبش تسلیت گفتند، تشکر و تجلیل کرد.

 «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، در پیام‌های خود از همبستگی آمیخته با احساسات شریف و خالصانه تسلیت گویان، قدردانی کرد و از خداوند خواست کشور‌های آنها را از هر شر و بلایی حفظ کند.

در پیام دفتر سنوار آمده است: شهید و نماد ملت ما اسماعیل هنیه در یکی از افتخارآمیزترین نبرد‌های تاریخی فلسطین در راه رهبران شهید به شهادت نائل آمد. خون او و فرزندان و نوه‌هایش با فداکاری‌های بزرگ ملت فلسطین در این نبرد به هم آمیخت تا بر این نکته تاکید کند که خون رهبران و مجاهدان ما گرانبهاتر از خون ملت فلسطین نیست.

در این پیام تاکید شده است: جنبش حماس و رهبری آن در مسیر وفاداری به خون شهدا ثابت قدم خواهند ماند و اصول والایی که رهبر مجاهد اسماعیل هنیه خواستار آن بود، پابرجا و جاری خواهد بود.

جنبش حماس اواسط مرداد یحیی سنوار را به عنوان جانشین شهید اسماعیل هنیه تعیین کرد. وی که ۶۲ سال سن دارد، ریاست جنش حماس در نوار غزه را برعهده داشته است.

این تصمیم پس از شهادت شهید هنیه در ۱۰ مرداد صورت می‌گیرد که در عملیات کور و بزدلانه رژیم صهیونیستی در تهران به همراه محافظش به شهادت رسید.

رژیم صهیونیستی حذف سنوار را یکی از اهداف جنگ علیه غزه اعلام کرده، اما تاکنون موفق به چنین کاری نشده است.

سنوار در سال ۱۹۸۹ میلادی (۱۳۶۸ شمسی) از سوی یک دادگاه رژیم صهیونیستی به چهار بار زندان ابد به علاوه ۲۵ سال زندان محکوم شد، اما در نهایت بعد از ۲۲ سال حبس در سال ۲۰۱۱ در معامله و مبادله زندانیان آزاد شد. وی از جمله رهبران حماس به شمار می‌رود که آمریکا نامش را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داده است.

برچسب ها: یحیی سنوار ، حماس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار