وزارت خارجه اوکراین با پافشاری بر ادعاهای بی‌اساس درباره ارسال موشک‌های بالستیک از سوی ایران به روسیه، کاردار کشورمان در اوکراین را احضار کرد.

وزارت امور خارجه اوکراین امروز دوشنبه اعلام کرد که شهریار آموزگار، کاردار موقت ایران را احضار کرده است تا به تهران درباره ادعای ارسال موشکی به روسیه «اخطار جدی» بدهد.

این وزارتخانه «نگرانی عمیق طرف اوکراینی را در رابطه با گزارش‌های مربوط به ارسال (ادعایی) موشک‌های بالستیک ایران به فدراسیون روسیه ابراز کرد» و خاطرنشان کرد که هرگونه تأیید ارسال تسلیحات تهران به مسکو «عواقب ویران‌کننده در روابط دوجانبه اوکراین و ایران و پیامد‌های جبران‌ناپذیری برای روسیه خواهد داشت».

هفته گذشته، وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شد که ایران اخیرا موشک‌های بالستیک کوتاه برد را به روسیه ارسال کرده است که باعث شد ایالات متحده و اتحادیه اروپا به بررسی اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران بپردازند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز درباره این ادعا‌ها گفت که این اتهامات از سوی کسانی به ایران مطرح می‌شود که خود تامین‌کننده تسلیحات برای یک طرف این جنگ هستند و در گسترش جنگ نقش ایفا می‌کنند.

در همین حال، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در کنفرانس مطبوعاتی امروز دوشنبه خود در واکنش به مطالب ادعایی منتشر شده توسط روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال درباره اقدام ایران به ارسال موشک‌های کوتاه‌برد به روسیه گفت: ما این مطالب را دیده‌ایم، این نوع اطلاعات اغلب با واقعیت فرق دارد و تاکید کرد که اطلاعات مطبوعات غربی از روابط ایران و روسیه دقیق نیست.

پیشتر، اوکراین ادعا‌هایی درباره ارسال پهپاد‌های ایرانی به روسیه مطرح کرده بود.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار