مناظره تلویزیونی دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه و کامالا هریس نامزد دموکرات آمریکا بازتاب‌هایی در رسانه‌های جهان داشت.

شبکه‌ای بی سی ABC در ۱۱ سپتامبر میزبان مناظره‌ای بین دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا و کامالا هریس، که برای پست رهبری آمریکا از دموکرات‌ها نامزد شده، برگزار کرد.

 دو نامزد که بر اساس نظرسنجی ها رقابت بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند، در مناظره ای ۹۰ دقیقه ای بر سر مسائل اقتصادی، مهاجران، سیاست خارجی و دموکراسی در آمریکا یکدیگر را به سیاست های اشتباه متهم کردند و به بیان رویکرد دولت احتمالی خود برای مردم آمریکا پرداختند.

بسیاری از رسانه‌های جهان با توجه به اینکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و نامزد قبلی حزب دموکرات‌ها عملکرد ضعیفی از خود نشان داد این مناظره را به دقت پوشش دادند.

شبکه‌ ای بی سی

شبکه‌ ای بی سی که میزبان این مناظره بود،در خبر مکتوب نیز تمامی بخش‌های آن را در وب سایت خود منتشر کرد.

گاردین

روزنامه گاردین نیز ضمن پوشش این مناظره نوشت: این مناظره به عنوان یک لحظه مهم در مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۴ است، جایی که هر دو نامزد در حال حاضر در نظرسنجی‌ها شانه به شانه حرکت می‌کنند.

رویترز

خبرگزاری رویترز همه بخش‌های این مناظره را به صورت مستقیم پوشش داد و مواضع دو طرف در زمینه‌های مختلف را منتشر کرد.

ام بی سی

خبرگزاری ان بی سی آمریکا هم این مناظره را کامل پوشش داد و در گزارشی ۶ نکته کلیدی از اولین مناظره ریاست جمهوری هریس و ترامپ را عنوان کرد.

الجزیره

شبکه الجزیره مناظره تلویزیونی هریس و ترامپ را جدال بین نامزد عنوان کرد و در گزارشی هریس را برتر از ترامپ توصیف کرد.

سی ان ان

شبکه سی ان ان آمریکا مناظره ترامپ و هریس را آخرین رویداد مهم سال ۲۰۲۴ دانست و نوشت این مناظره، فرصتی برای نشان دادن دیدگاه‌های کاملا متفاوت خود در مورد آمریکا پس از یک تابستان پرتلاطم مبارزات انتخاباتی است.

آرتی

شبکه آرتی روسیه هم صرفا به پوشش مناظره  بسنده کرد و آن را یک فیلم اکشن توصیف کرد.

آسوشیتدپرس

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در موضعی تقریبا جانبدارانه ضمن پوشش این مناظره، سیاست‌های اقتصادی هریس را تمجید کرد. این خبرگزاری در انتها به حمایت تیلورسوئیفت، خواننده آمریکایی از هریس اشاره کرد.

خبرنگار و مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۱ شهريور ۱۴۰۳
یکی از یکی دیگه، احمق تر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۱ شهريور ۱۴۰۳
هنوز معلوم نیست هریس برای ریاست جمهوری آمریکا چه برنامه آیی داره پس زود قضاوت نکن اگه احمق بود به این جایگاه انتخاب اول در کشور اول نمی‌رسید
آخرین اخبار