روزنامه صهیونیستی معاریو خواستار انتخاب نخست‌وزیر جدید و تعیین روسای جدید امنیتی شد زیرا از نظر این روزنامه صهیونیست‌ها در حال شکست‌ هستند.

روزنامه صهیونیستی معاریو گزارش داد که ناکامی‌های مقامات صهیونیستی در سطح سیاسی و نظامی بدون ترمز ادامه دارد و از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ واکنش موثر و ملاحظات مناسب وجود ندارد که منجر به تشدید بحران امنیتی و اجتماعی نیز شده و به امید و امنیت عمومی آن آسیب رسانده است. 

براساس گزارش المیادین، ایهود یاتوم، یکی از اعضای سابق کنست از حزب لیکود، ادامه وظایف مقامات پس از روز شکست عظیم در ۷ اکتبر را یک رسوایی توصیف کرد.

او افزود که این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که از مقامات رده بالا گرفته تا افسران پایین رتبه مسئولیت شکست در هفتم اکتبر را پذیرفته‌اند و حتی برخی از آنان ارتقای رتبه نیز یافته اند.

یاتوم از ادامه موضع بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی شگفت زده شد و او را به طور کامل مسئول دانست. وی با بیان این که ماهی از سرش بوی تعفن می‌دهد، افزود: حتی پس از ورود جنگ به ماه یازدهم خود، نتانیاهو همچنان به مدیریت امور اسرائیل ادامه می‌دهد و با اقدامات خود سرنوشت اسرا و سرنوشت اسرائیلی‌ها را تعیین می‌کند.

او در ادامه «مدیریت اسرائیل بدون استراتژی، بدون چشم‌انداز و بدون امید» توسط نتانیاهو و مدیریت تداوم جنگ توسط یوآو گالانت وزیر جنگ کابینه را محکوم کرد، زیرا او حملات هرزی هالیوی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل را که بی هدف انجام می‌شود، تایید می‌کند. 

او هالیوی را مستقیماً مسئول شکست ارتش اسرائیل و ناتوانی آن در حفاظت از شهرک نشینان دور غزه دانست و از اینکه او با این وجود استعفا نمی‌دهد، ابراز شگفتی کرد.

او در گزارش خود به حمله به رونن بار، رئیس آژانس امنیت عمومی اسرائیل، «شین بت»  که مستقیما به نخست وزیر گزارش می‌دهد، ادامه داد و مسئولیت مستقیم عدم صدور هشدار درباره جنگ‌های قریب الوقوع را بر گردن او انداخت. 

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار