تحلیلگر آمریکایی تصریح کرد اظهارات جنجالی دونالد ترامپ در مناظره انتخاباتی، درباره سگ و گربه خوردن مهاجران، وقیحانه بود.

تحلیلگر آمریکایی تصریح کرد ترامپ در مناظره امروز، رکورد دروغ گویی سیاستمداران آمریکا را شکست و اظهارات جنجالی او درباره سگ و گربه خوردن مهاجران، وقیحانه بود. 

شبکه تلویزیونی سی ان ان حامی حزب دموکرات در گزارشی عنوان کرد: مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ساعتی پیش تمام شد. پرسش مطرح این است که در این مناظره انتخاباتی چه نکاتی قابل توجه بود؟ 

دانیل دِیل، گزارشگر و تحلیلگر ارشد شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا گفت: یکی از نکات برجسته در این مناظره آن بود که شاهد عملکرد به شدت عاری از صداقت از طرف دونالد ترامپ بودیم. او درباره موضوعات، پشت سر هم دروغ می‌گفت. براساس محاسبه ساده‌ای که انجام داد ترامپ دستکم ۳۳ ادعای دروغ مطرح کرد. ۳۳ مورد! اما براساس همین محاسبه ساده، دیدم که کامالا هریس دستکم یک ادعای نادرست مطرح کرد. البته او چند ادعای گمراه کننده نیز مطرح کرد که پایه‌ای نداشت. 

تعداد دروغ های ترامپ

وی افزود: فکر می‌کنم بسیاری از آمریکایی‌ها می‌گویند که همه سیاستمداران دروغ می‌گویند. اما هیچیک از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تا قبل از این به اندازه ترامپ دروغ نگفته است. بخش اعظمی از حرف‌هایی که او امشب بیان کرد درست نبود. حرف‌های او اینطور نبود که حاوی کمی اغراق گویی و حرافی‌های سیاسی باشد بلکه بسیاری از ادعا‌های نادرست او، هیچ ارتباطی با واقعیت نداشت. او در موضوع سقط جنین گفت که همه دموکرات‌ها می‌خواستند حکم دادگاه عالی در پرونده «رو علیه وید»، ابطال شود. این درحالی است که بیش از هشتاد درصد دموکرات‌ها طرفدار این حکم بودند. او درباره جرم و جنایت گفت که آمار جرم و جنایت سر به آسمان گذاشته است. این درحالی است که آمار جرم و جنایت از اوایل سال ۲۰۲۳ کاهش یافته و از زمانی که ترامپ از مسند قدرت رفت نیز کمتر شده است. او درباره بهداشت و درمان می‌گفت که او قانون حمایت‌های بیمه و درمان دوران اوباما را نجات داد. این درحالی است که او بار‌ها تلاش کرد این قانون را باطل کند. ترامپ درباره شخص کامالا هریس نیز گفت که او عضو انجمن وکلا نبوده است. این درحالی است که کامالا هریس در دانشگاه هوارد تحصیل کرده و رئیس کانون دانشجویان سیاهپوست بوده است. 

دانیل دِیل گفت: وقت کافی نداشتم تا همه ادعا‌های نادرست ترامپ را بنویسم. اما می‌خواهم بیشتر درباره یکی از ادعا‌های نادرست ترامپ بپردازم که گفت مهاجران، حیوانات خانگی مردم را می‌خورند! 

ترامپ در مناظره گفت: در شهر اسپرینگ فیلد (در ایالت اهایو)، کسانیکه به کشور می‌آیند (مهاجران غیرقانونی) سگ می‌خورند. آنها گربه می‌خورند. آنها حیوانات خانگی افرادی را می‌خورند که در این شهر زندگی می‌کنند. 

تحلیلگر ارشد سی ان ان گفت: این حرف نه تنها نادرست است بلکه باید بگوییم که بسیار وقیحانه است. کسانیکه در روز‌های اخیر در فضای مجازی نبوده اند باید بدانند که ادعای مربوط به اقدام مهاجران هائیتی تبار در خوردن حیوانات خانگی مردم در شهر اسپرینگ فیلد در ایالت اهایو، نخستین بار در یک پیام فیس بوک مطرح شد. منبع این ادعا یک فرد ناشناس بوده است. پلیس اسپرینگ فیلد در گزارشی اعلام کرد که هیچ مدرک موثقی مبنی بر وقوع چنین اتفاقی وجود ندارد. حتی جی دی وانس معاون دونالد ترامپ نیز که خودش این ادعا را تکرار کرده بود امروز صبح اذعان کرد که ممکن است شایعات، دروغ از آب دربیایند. البته او همچنان مردم را ترغیب می‌کند که این پیام مربوط به خورده شدن گربه‌ها را بازپخش کنند. البته ترامپ، سگ‌ها را نیز به این داستان اضافه کرد! سگ‌ها بخشی از این داستان مزخرف نبوده که در فضای اینترنت پخش شده است. 

وی افزود: حالا بیاید به یک ادعای نادرستی بپردازیم که کامالا هریس درباره وضعیت اقتصادی کشور مطرح کرد و اینکه این دولت، چه وضعیتی را از زمان دولت ترامپ به ارث برد. 

کامالا هریس در مناظره گفت: بیاید درباره این حرف بزنیم که دونالد ترامپ برای ما چه چیزی به یادگار گذاشته بود. دونالد ترامپ بدترین بیکاری را از زمان رکود بزرگ کشور برای ما به یادگار گذاشت. کاری که ما انجام داده ایم پاک کردن اوضاع آشفته‌ای بوده است که دونالد ترامپ به یادگار گذاشت. 

دانیل دِیل در این باره اعلام کرد: واقعیت این است که دولت ترامپ بدترین وضعیت بیکاری را از زمان رکود بزرگ کشور به ارمغان نگذاشت. در پایان دولت ترامپ، میزان بیکاری در کشور در ژانویه ۲۰۲۱، ۶.۴ درصد بود. این میزان بیکاری، بالا است، اما درهرحال، بسیار کمتر از میزان بیکاری ۱۴.۸ درصدی در اوایل دوران همه گیری کرونا بود. پس می‌بینیم که وقتی بایدن و هریس، دولت را در دست گرفتند اوضاع بهتر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۱ شهريور ۱۴۰۳
توهین به مردم افریقایی و اسپانیایی کرد
زبان Sue را امریکا ها ..اصولا غرب ...خوب میفهمند
باید ترامپ را برای چرندیات اش به دادگاه بکشند
آخرین اخبار