تحقیقات سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی نشان داد که نیروی هوایی این رژیم در روز هفت اکتبر در پایین‌ترین سطح از آمادگی قرار داشت.

در روز هفت اکتبر سال میلادی گذشته، گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، عملیات «طوفان الاقصی» را آغاز کرد که طی آن به پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی در غلاف غزه در پاسخ به جنایت‌های روزانه اشغالگران اسرائیلی علیه مردم فلسطین و مقدسات آنها به ویژه مسجد الاقصی حمله کرد.

برخی مسئولان اسرائیلی معتقدند آنچه در هفت اکتبر اتفاق افتاد نشان دهنده بزرگترین شکست اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی است که لطمه بزرگی به وجهه این رژیم و ارتش آن در جهان وارد کرد.

سه شنبه، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی نتایج تحقیقات خود را منتشر و اعلام کرد که به تحقیقات داخلی نیروی هوایی استناد کرده است. این سازمان گزارش داد که فرماندهان نیروی هوایی در پایگاه وزارت جنگ در تل آویو موفق به ترسیم «تصویری از وضعیت» نشدند و «در طول عملیات حماس کمتر از آنچه یک شهروند عادی در خانه می‌داند از وضعیت اطلاع داشتند».

این رسانه افزود: نیروی هوایی اسرائیل در هفت اکتبر در پایین‌ترین سطح آمادگی خود قرار داشت و تنها دو هلیکوپتر و دو هواپیما آماده بلند شدن بودند.

به گفته این سازمان، قبل از عملیات طوفان الاقصی، یک پهپاد اسرائیلی در طول شب در آسمان نوار غزه پرواز می‌کرد، اما هیچ کس به حقیقت آنچه که در مورد «رویداد‌های غیرمعمول که در داخل غزه رخ می‌داد» پی نبرد. جنگنده‌های اسرائیلی پس از آن به پرواز درآمدند، اما برای حفاظت از منابع استراتژیک. این جنگنده‌ها تا چندین ساعت هنوز به منطقه مجاور غزه نرسیده بودند که در آن درگیری در حال وقوع بود. اولین حمله هوایی که توسط جنگنده‌های اسرائیلی علیه اعضای القسام و بقیه گروه‌های فلسطینی انجام شد، در ساعت ۷:۱۵ صبح (۵:۱۵ به وقت گرینویچ) بود، این درحالی بود که عملیات حماس از بامداد آغاز شده بود.

طبق تحقیقات، ساعت ۱۰ صبح، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی شروع به بمباران شکاف‌های ایجاد شده توسط گردان‌های القسام در حصار مرزی کرد که صد‌ها مبارز از آنجا وارد شده بودند. حماس اطلاعات زیادی در مورد پایگاه‌های هوایی این رژیم از جمله باند‌های فرود هواپیما‌ها در اختیار داشت.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار