آمریکا ۱۰ فرد و ۶ نهاد مرتبط با ایران و روسیه را با ادعای کمک تهران به مسکو در جنگ اوکراین تحریم کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا با طرح ادعای ارسال موشک بالستیک از ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، اعلام کرد که ۱۰ فرد و ۶ نهاد مرتبط با ایران و روسیه را تحت تحریم قرار خواهد داد.  

به گزارش وبسایت خزانه‌داری آمریکا، نهاد‌های ایرانی از جمله «شرکت مهندسی آماد بهینه‌ساز» «شرکت حمل و نقل آزادگان» «دفتر طراحی سامانه‌های قوای محرکه فرزانگان» «شرکت گروه طلیعه سبز جهان» و «بازرسی مهندسی و کنترل کیفیت سنجش گستر دانا» در فهرست تحریم‌ها قرار دارند.  

ساعتی پیش نیز سه کشور فرانسه، انگلیس و آلمان ضمن طرح اتهامات مشابه علیه ایران، از برنامه خود برای اعمال تحریم‌های تازه علیه تهران خبر دادند.  

روزنامه‌های «وال استریت ژورنال» و «نیویورک تایمز» در روز‌های گذشته مدعی شده‌اند که ایران موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد به روسیه ارسال کرده است. این در حالی است که «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیشتر در این باره گفته است که تهران ضمن مخالفت با جنگ، بر راهکار سیاسی و گفت‌وگو برای حل و فصل اختلافات روسیه و اوکراین تاکید دارد.

این مقام وزارت خارجه کشورمان تاکید کرد: «رویکرد اصولی و اعلام شده جمهوری اسلامی ایران در خصوص بحران اوکراین همچنان ثابت و بدون تغییر باقی مانده و تکرار ادعای ارسال موشک‌های بالستیک برای روسیه، با اهداف و انگیزه‌های سیاسی برخی کشور‌های غربی صورت می‌گیرد و کاملا بی‌اساس است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار