طرفداران فتح‌الله گولن گزارش رسانه‌های ترکیه‌ای مبنی بر مرگ او بر اثر سرطان و دفن جسدش در محلی نامشخص را تکذیب کردند.

طرفداران گولن شایعه مرگ او را تکذیب کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، طرفداران فتح‌الله گولن، متهم اصلی طراحی کودتای نافرجام سال 2016 ترکیه، در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک گزارش رسانه‌های ترکیه‌ای مبنی بر مرگ او بر اثر سرطان و دفن جسدش در محلی نامشخص را تکذیب کردند.

سخنگوی تشکیلات گولن در این باره گفت: آقای گولن زنده است و این گزارش ها صحت ندارند. این تشکیلات برای اثبات زنده بودن گولن، شماری از بیانیه های وی را پس از تاریخ انتشار شایعه مرگ او منتشر کرده است. یکی از بیانیه های منتشرشده در همدردی با قربانیان آتش سوزی اخیر یونان است.

هفته گذشته چندین رسانه ترکیه ای از مرگ گولن خبر دادند. بر اساس گزارش این رسانه ها، متهم اصلی کودتای نافرجام ترکیه ماه گذشته بر اثر بیماری سرطان درگذشته و جسد وی در مکانی نامعلوم دفن شده است.

مقامات آنکارا بارها از دولت آمریکا خواسته اند گولن را که در ایالت پنسیلوانیای این کشور زندگی می کند، به ترکیه استرداد کند تا او به جرم طراحی کودتای سال 2016 در ترکیه محاکمه شود.

در ادامه گزارش اسپوتنیک آمده است پس از کودتای سال 2016 میلادی ترکیه، 500 هزار پرسنل نظامی، فعال حقوق بشر، مقامات دولتی، خبرنگار، حقوقدان و پرسنل دانشگاهی به اتهام همدستی با گولن بازداشت شدند. گولن از سال 1999 میلادی در آمریکا زندگی می کند. او تاکنون اتهامات مقامات آنکارا را مبنی بر طراحی کودتای نافرجام سال 2016 رد کرده است.

انتهای پیام/

رد شایعه مرگ گولن

برچسب ها: ترکیه ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار