پس از آنکه لیبی حتی با وجود افزایش سطح تولید نفت اوپک برای برخی از ذخایر نفتی خود حالت فوق‌العاده اعلام کرد، بهای طلای سیاه افزایش یافت.

افزایش بهای نفت و طلا در بازار‌های جهانیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، پس از آنکه لیبی حتی با وجود افزایش سطح تولید نفت اوپک و کاهش تقاضا در بازار، برای برخی از ذخایر نفتی خود حالت فوق‌العاده اعلام کرد، بهای طلای سیاه امروز (سه شنبه) با افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 41 سنت افزایش (0.5 درصد) به 77 دلار و 71 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 57 سنت افزایش (معادل 0.8 درصد)، 74 دلار و 51 سنت در هر بشکه معامله شد.

سطح تولید نفت اوپک در ماه ژوئن به روزانه 32.32 میلیون بشکه رسید که این رقم از ماه مه تاکنون با 320 هزار بشکه افزایش در روز همراه بوده است. سطح تولید نفت اوپک در ماه ژوئن بیشترین مقدار آن در سال 2018 محسوب می شود.

شرکت نفت ملی لیبی بر روی محموله های نفتی که از بنادر زایتینا و هریگا می آید، حالت فوق‌العاده اعلام کرد و این باعث کاهش روزانه 850 هزار بشکه ای نفت به دلیل تعطیلی بنادر و زمین‌های نفتی بخش شرقی این کشور شد.

کارشناسان همچنین اعلام کردند که فعالیت های حفاری آمریکا که در دو سال گذشته با 30 درصد افزایش به 10.9 میلیون بشکه در روز رسیده است، توانسته اندکی از اختلال های ایجاد شده در بازار نفت را خنثی کند.

همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که سطح تقاضای نفتی نیز با کاهش همراه بوده است. رشد تقاضای نفت آمریکا در ماه آوریل سال جاری میلادی به 385 هزار بشکه در روز رسیده است؛ این درحالی است که در سه ماهه نخست سال رشد تقاضا به 730 هزار بشکه در روز رسیده بود. آسیا هم که بزرگترین مصرف کننده نفت جهان محسوب می شود، شاهد کاهش تقاضای نفت از ماه مه سال جاری میلادی بوده است.

بهای طلا هم پس از آنکه در معاملات پیشین با 1 درصد کاهش همراه بود، امروز (سه شنبه) در پی کاهش ارزش دلار اندکی افزایش یافت. بهای هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش به 1242.23 دلار رسید. ارزش دلار آمریکا در مقابل سبد دیگر ارزهای جهانی با 0.2 درصد کاهش همراه بود.

انتهای پیام/

قیمت نفت و طلا در روز سوم ماه ژوئیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار