یک تحلیلگر ارشد مسائل انرژی اعلام کرد مسائل سیاسی بر سازمان اوپک و تصمیم‌گیری در خصوص میزان تولید نفت چیرگی دارد.

سازمان اوپک سیاسی است؛ سلاح تولید نفت به سمت ایران نشانه رفته استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، تحلیلگر ارشد مسائل انرژی می‌گوید تولید نفت سلاحی است که هم‌اکنون به سمت ایران نشانه رفته است.

«جان کِمپ» تحلیلگر ارشد مسائل انرژی خبرگزاری رویترز در واکنش به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص تولید نفت سازمان اوپک و الزام عربستان و متحدانش به افزایش تولید نفت در توئیتر خود نوشت: از این پس هیچ کس نمی‌تواند بگوید سازمان اوپک سیاسی نیست و صرفاً به مسائل اقتصادی-فنی می‌پردازد.

وی همچنین افزود: تولید نفت به نوعی سلاح تبدیل شده است و هم‌اکنون این سلاح از سوی آمریکا و عربستان به سمت ایران نشانه رفته است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز یکشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، ضمن متهم کردن سازمان کشورهای صادرکننده نفت «اوپک» به دستکاری قیمت نفت، خواستار افزایش سطح تولید نفت کشورهای عضو این سازمان شد.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه تأکید کرد: اوپک قیمت نفت را دستکاری می‌کند و آنها باید این کار را متوقف کنند چرا که ما از بسیاری از این کشورها محافظت می‌کنیم. آنها هفته گذشته کمتر از آنچه که ما انتظار داشتیم، تولید نفت را افزایش دادند، آنها (عربستان و متحدانش) باید 2 میلیون بشکه دیگر به تولید نفتشان اضافه کنند.

دونالد ترامپ در خصوص اجبار عربستان و دیگر کشورهای متحدش به افزایش تولید نفت ضمن بیان اینکه آنها باید هزینه محافظت آمریکا از خود را بپردازند، افزود: از جنبه‌های منفی برهم‌خوردن برجام از دست‌رفتن بخش زیادی از عرضه نفت (ایران) است و این کشورها (عربستان و متحدانش) باید آن را جبران کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار