نیرو‌های آژانس امداد و نجات دریایی اسپانیا ۲۴۰ مهاجر را که از شمال آفریقا از طریق دریای مدیترانه راهی اروپا بودند، نجات دادند.

نجات ۲۴۰ مهاجر در آب‌های مدیترانهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، آژانس امداد و نجات دریایی اسپانیا اعلام کرد نیرو‌های این آژانس ۲۴۰ مهاجر را که از شمال آفریقا از طریق دریای مدیترانه راهی اروپا بودند، نجات دادند. این یگان روز یکشنبه اعلام کرد ۲۴۰ مهاجر را نجات داده، اما ظاهرا یک مهاجر غرق شده است.

نیرو‌های این یگان بعد از آنکه جان ۴۱ مهاجر را که در یک قایق غرق شده بودند نجات دادند، جسد یک نفر را که زیر آب شناور بود کشف کردند.

آژانس امداد و نجات دریایی اسپانیا اعلام کرد کشتی‌های نجات و امداد در فاصله شنبه و یکشنبه، در مجموع ۲۴۰ مهاجر را که سوار بر ۱۱ کشتی کوچک بودند و از سواحل آفریقا راهی اسپانیا بودند، نجات دادند.

براساس آمار‌های سازمان ملل، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون دست کم ۶۶۰ مهاجر در حین عبور از دریای مدیترانه جان باخته اند. در طول ۴ ماه اول امسال ۲۲ هزار ۴۳۹ مهاجر به سواحل اروپا رسیدند که از این میزان ۴ هزار و ۴۰۹ نفر وارد اسپانیا شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار