راستگرایان افراطی و پوپولیست‌های ایتالیایی در اولین روز از حکومت خود بر ایتالیا، برای اجرای سیاست‌های مهاجرستیزانه‌شان وارد عمل شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فرانس ۲۴، راستگرایان افراطی و پوپولیست‌های ایتالیایی در اولین روز از حکومت خود بر این کشور، برای اجرای سیاست‌های مهاجرستیزانه شان وارد عمل شدند.

جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا در نهایت موفق شد اعضای دولت را معرفی و به تایید سرجیو ماتارلا رئیس جمهوری این کشور برساند.

کمتر از یک هفته پس از تشکیل ائتلاف راست پوپولیست و راست‌افراطی، ائتلاف قادر خواهد بود کشور را اداره کند.

صبح دیروز هوا در ایتالیا بسیار خوب بود و این کشور در همین روز صاحب دولت شد. این اتفاق خاطر اکثریت مردم این کشور را آسوده کردو به هر ترتیب این ماجرای کمدی که نمی‌بایست بیش از این طولانی می‌شد، به پایان رسید.

یک شهروند ایتالیایی گفت: «من از این که دولت پس از هشتاد و هشت روز معرفی شد، خوشحالم. این اتفاق خوبی برای ایتالیا و تمامی ایتالیایی‌هاست.»

یک زن نیز گفت: «من هنوز تردید دارم. خیالم من آسوده شد، اما نه کاملا.»

روزنامه رپوبلیکا در صفحه اول خود نوشت، پس از تایید ائتلاف پوپولیست‌ها و ناسیونالیست‌ها توسط ماتارلا رئیس جمهوری ایتالیا در روز گذشته، دولت این کشور رسما از دیروز آغاز به کار کرد. فهرست وزرا تغییراتی داشت. جووانی تریا به عنوان وزیر اقتصاد معرفی شد. وی حقوقدان و نزدیک به راست افراطی است. اما تمایلی به کنار گذاشتن واحد پول یورو ندارد.

لوئیجی دیمایو رئیس حزب پنج ستاره، وزیر کار و توسعه اقتصادی شد. وی از طرفداران پرداخت حقوقی ماهانه معادل هفتصد و پنجاه یورو برای شهروندان محروم است. در طرف دیگر ماتئو سالوینی به عنوان وزیر کشور معرفی شد.

جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا گفت، سناتور ماتئو سالوینی وزیر کشور و همچنین معاون رئیس جمهوری خواهد بود.

گزارشگر فرانس ۲۴ همچنین افزود، جوزپه کونته پس از مشخص شدن دولت به تصویر برداران اجازه داد که در یک پیتزافروشی از وی تصویر تهیه کنند. همزمان، ماتئو سالوینی اولین بیانیه خود را صادر کرد. این بیانیه مشاجره برانگیز بود.

فرانس ۲۴ بخشی از سخنان سالوینی را پخش کرد. سالوینی گفت: «ما نمی‌توانیم هیچ کس دیگری (مهاجران) را پذیرا باشیم. ما اجازه نمی‌دهیم که ما را ملتی دزد، گدا و مشک‌ساز توصیف کنند.»

بر اساس این گزارش، ماتئو سالوینی همچنین از تصمیم خود برای اخراج پانصد هزار مهاجر سخن به میان آورد، اما به این که چطور به چنین اقدامی مبادرت خواهد کرد، اشاره‌ای نکرد.

انتهای پیام/

سیاست‌های جدید مهاجرستیزانه ایتالیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار