رئیس حزب راست‌گرای «لگا نورد» از رئیس‌جمهور ایتالیا درخواست کرد هرچه زودتر تاریخ برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی را اعلام کند.

رئیس حزب «لگا نورد» ایتالیا خواستار اعلام تاریخ انتخابات زودهنگام پارلمانی در این کشور شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، روز چهارشنبه ماتئو سالوینی، رئیس حزب راست‌گرای «لگا نورد» ایتالیا، از سرجیو ماتارلا، رئیس جمهور این کشور، درخواست کرد هرچه سریع‌تر تاریخ انتخابات زودهنگام پارلمانی را اعلام کند.

سالوینی در یک گردهمایی در پیزای ایتالیا گفت: «درخواست من از رئیس جمهور به شرح زیر است: آقای ماتارلا، لطفا به ما تاریخ انتخابات را اعلام کنید تا مردم ایتالیا نیز بتوانند تصمیمی درست درباره وقایع کشور اتخاذ کنند.»

بر اساس قوانین کنونی ایتالیا، انتخابات زودهنگام پارلمانی نمی‌تواند زودتر از پایان ماه ژوئیه برگزار شود.

روز دوشنبه و پس از این‌که ماتارلا لیست پیشنهادی اعضای کابینه جوزپه کنته، نخست وزیر سابق ایتالیا، را رد کرد، کارلو کوتارلی، اقتصاددان ایتالیایی، را به عناون نخست وزیر موقت این کشور برگزید.

گفته می‌شود در این لیست پیشنهادی، نام پائولو ساوونا، سیاست‌مدار منتقد اتحادیه اروپا، وجود داشته است. همچنین گزارش‌ها حاکی است ماتارلا که نگران آینده ایتالیا در اتحادیه اروپاست، با نامزدی ساوونا برای سمت وزارت اقتصاد این کشور مخالفت کرده است. حزب لگا نورد و 5 ستاره ایتالیا که از لیست پیشنهادی حمایت کرده بودند، از رد شدن آن از جانب رئیس جمهور ایتالیا انتقاد کردند.

در انتخابات ماه مارس، حزب 5 ستاره ایتالیا اندکی بیش از 32 درصد از آرای مردمی را به خود اختصاص داد. ائتلاف راست‌گرای معتدل ایتالیا از جمله حزب لگا نورد در این انتخابات 37 درصد رای کسب کرد. این در حالی است که حزب دموکرات ایتالیا توانست 20 درصد آرای شهروندان ایتالیایی را کسب کند. در این انتخابات، هیچ کدام از احزاب ایتالیا نتوانستند برای تشکیل دولت، رای اکثریت مردمی را به دست آورند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار