طی ابلاغ جدید شیخ تمیم بن حمد ال ثانی امیر قطر خدمت «سربازی» برای مردان این کشور اجباری شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الرایه قطر، ابلاغیه جدید شیخ تمیم بن حمد ال ثانی امیر قطر، حکایت از قانونی دارد که بر اساس آن تمامی افراد مذکر این کشور باید زمانی که به سن ۱۸ سالگی می‌رسند یا دوره دبیرستان خود را به اتمام می‌رسانند برای رفتن به خدمت سربازی آماده شوند.

بر اساس این قانون، دختران هم در صورت تمایل می‌توانند به خدمت سربازی اعزام شوند و مدت زمان، نوع و کیفیت خدمت آن‌ها را وزارت کشور تعیین می‌کند.

شایان ذکر است، یکسال و چهار ماه کل مدت سربازی خواهد بود که از این مدت تنها ۴ ماه شامل آموزش نظامی می شود و باقی این مدت خدمت در یکی از ادارات دولتی قطر سپری خواهد شد.

افرادی که به سن سربازی می‌رسند موظف هستند طی دو ماه خود را به مراکز سربازگیری معرفی نمایند و در صورتی که خدمت سربازی انجام ندهند امکان کار در مراکز دولتی، غیر دولتی یا حتی انجام کار آزاد را نخواهند داشت.

بر اساس این قانون، کسانی که خود را برای گذراندن خدمت سربازی معرفی نکنند ۶ ماه و افرادی که در مهلت مقرر به مراکز سربازگیری مراجعه نکنند ۴ ماه اضافه خدمت خواهند داشت.

همچنین افرادی که با انجام خدمت سربازی مخالفت کنند یا بدون داشتن عذر و بهانه‌ای از انجام دادن آن خودداری کنند به ۳ سال حبس و جریمه نقدی بین ۱۰ تا ۳۰۰ هزار ریال قطری محکوم خواهند شد.

تمامی افراد مذکر بر اساس این قانون تا سن ۴۰ سالگی سرباز محسوب می‌شوند و در صورت نیاز یا بروز حوادث غیرمترقبه مانند جنگ، حتی اگر دوران خدمت سربازی را گذرانده باشند به عنوان نیروی احتیاط فراخوانده می‌شوند.

انتهای پیام/

«سربازی» برای مردان قطری اجباری شد

برچسب ها: قطر ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار