۵ مقام آمریکایی اعلام کردند کاخ سفید نشستی را که قرار بود بهار امسال (ماه مه) بین دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و سران برخی کشور‌های عربی برگزار شود تا ماه سپتامبر به تعویق خواهد انداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، ۵ مقام آمریکایی اعلام کردند کاخ سفید نشستی را که قرار بود بهار امسال (ماه مه) بین دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و سران برخی کشور‌های عربی برگزار شود تا ماه سپتامبر به تعویق خواهد انداخت.

این نشست سران قرار بود در بحبوحه تنش مستمر بین قطر و برخی دیگر از کشور‌های متحد آمریکا در منطقه برگزار شود.

۲ نفر از این مقامات آمریکایی تاکید کردند تعویق نشست سران آمریکا و ۶ کشور عضو شورای همکاری خلیج (فارس) بازتاب کننده برنامه دیپلماسی فشرده رئیس جمهور آمریکا است.

حقیقت این است که ترامپ تا زمان موافقت سنای آمریکا با تعیین مایک پمپئو رئیس سابق آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) به عنوان وزیر امور خارجه این کشور، چنین وزیری ندارد.

اما منابع دیگر در گفتگو با رویترز اعلام کردند تعویق دیدار مد نظر ترامپ و برخی از سران عربی همچنین به این حقیقت اشاره دارد که تاکنون هیچ پیشرفتی در زمینه حل اختلاف شدید بین قطر از یک سو و ۴ کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر از سوی دیگر حاصل نشده است.

انتهای پیام/

نشست مشترک ترامپ با سران کشورهای خلیج فارس به تعویق افتاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار