علی‌رغم گفته اخیر دونالد ترامپ درباره خروج نظامیان ارتش آمریکا از سوریه، واشنگتن در حال بررسی اعزام نیرو‌های نظامی بیشتر به شمال این کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان در مطلبی نوشت بر اساس گفته‌های چند منبع از وزارت دفاع و دولت آمریکا، ارتش این کشور در حال آمادگی برای ارسال ده‌ها نیروی نظامی آمریکایی به شمال سوریه است. مقامات آمریکایی اعلام کرده اند این طرح طی روزهای گذشته در دست بررسی بوده است و حتی پیش از سخنرانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در روز پنجشنبه که گفته بود نیروهای نظامی کشورش به زودی از سوریه خارج خواهند شد، مطرح شده بود.

سی ان ان پیش از این گزارش داده بود این اظهارات ترامپ موجب سردرگمی بسیاری در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) شده است. روز سه‌شنبه، شورای امنیت ملی آمریکا به منظور بررسی برنامه دولت این کشور برای مبارزه با داعش در سوریه و وضع نزدیک به 2000 نیروی نظامی آمریکایی که در سوریه مستقر شده اند، جلسه‌ای تشکیل خواهد داد.

همچنان مشخص نیست گفته‌های رئیس جمهور آمریکا چگونه احتمال تایید اعزام نیروهای آمریکایی به سوریه را تحت الشعاع قرار خواهد داد. منابع آگاه اعلام کرده اند تمرکزها بر محافظت از نیروهای آمریکایی که هم اکنون در سوریه مستقر هستند، معطوف خواهد شد.

این اظهارات ترامپ همچنین در روزی بیان شد که چند سرباز آمریکایی و انگلیسی در پی انفجار یک بمب دست ساز در منبج سوریه کشته شدند. گفته‌ها حاکی است این سربازان هنگام انجام ماموریتی سری برای «کشتن و یا دستگیری یک عضو شناخته‌ شده داعش» جان خود را از دست داده اند. ارتش آمریکا جزئیات اندکی درباره این ماموریت که به مرگ این سربازان انجامید، منتشر کرده است.

در پی این انفجار، 5 نیروی نظامی آمریکایی دیگر نیز زخمی شده اند. ارتش آمریکا همچنان اعلام کرده است این دستگاه انفجاری در ساختمان یا خودرو جاسازی شده و یا در کنار جاده قرار گرفته بوده است. هنگام انفجار، نیروهای نظامی آمریکا در خودروی خود قرار نداشته اند. همچنان اعلام نشده است این عضو داعش دستگیر شده و یا به هلاکت رسیده است یا خیر.

انتهای پیام/

گزارش سی‌ان‌ان از اعزام نیروهای نظامی آمریکایی بیشتر به سوریه علی‌رغم گفته ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد 1000
۰۰:۳۱ ۱۵ فروردين ۱۳۹۷
امریکا دروع میزند از سوریه خارج نمیشود با این حرفش میخواهد هزینه سربازانش را به گردن عربستان بیندازد تازه یک قوللکی پیداکرده صبر کنید تا شیره عربستان را نکشد مگر از پولهای عربستان دست بردار است روزی میشود که این شاهزاده ترسو بگوید بابا نخواستیم و سرنوشتش مساوی با سرنوشت صدام خواهد شد این خصلت امریکاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
طبق معمول ترامپه یاوه گویی از خودش در وركرده
آخرین اخبار