دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در گفتگوی تلفنی با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان تحولات سوریه، بحران خلیج (فارس) و اوضاع یمن را بررسی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ کاخ سفید اعلام کرد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در گفتگوی تلفنی با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان تحولات سوریه، بحران خلیج (فارس) و اوضاع یمن را بررسی کرد.

پایگاه اینترنتی کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد روز گذشته دونالد جی ترامپ رئیس جمهور آمریکا با ملک سلمان بن عبدالعزیر آل سعود پادشاه عربستان سعودی تلفنی به گفتگو پرداخت. در این گفتگو، ملک سلمان از رئیس جمهور آمریکا به علت میزبانی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در کاخ سفید تشکر کرد.

رئیس جمهور ترامپ نیز، در پی حملات موشکی به عربستان سعودی در بیست و پنجم مارس، با عربستان ابراز همبستگی کرد. در این گفتگوی تلفنی رهبران دو کشور درباره طیفی از مسائل منطقه‌ای از جمله اهمیت نیل به صلح جامع بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها و همچنین استفاده از فرصت‌ها برای تقویت مشارکت راهبردی آمریکا و عربستان سعودی به بحث پرداختند.

رهبران دو کشور درباره اهمیت احیای فرایند سیاسی برای پایان دادن به جنگ یمن نیز اتفاق نظر داشتند. درباره مسئله سوریه نیز دو طرف درباره مقابله با تلاش‌های ایران به گفتگو پرداختند.

انتهای پیام/

تماس تلفنی ترامپ با سلمان بن عبدالعزیز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار