شاه حسین مرتضوی گفت: تلاش برای برقراری صلح، مبارزه با تروریسم و مواد مخدر مهمترین محورهای نشست تاشکند است.

مبارزه با تروریسم، مهمترین محور نشست بین المللی تاشکند استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «شاه حسین مرتضوی»، سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت: مهمترین موضوعات نشست صلح تاشکند با موضوع افغانستان، تلاش برای برقراری صلح، گفتگو با طالبان، مبارزه با تروریسم و مواد مخدر است.

«شاه حسین مرتضوی» در نشستی رسانه ها با بیان اینکه وزرای خارجه 23 کشور در این نشست حضور خواهند یافت افزود: تجارت و ترانزیت کالا از دیگر موضوعات این کنفرانس دو روزه است.

وی تصریح کرد: «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان که در این نشست حضور یافته است ضمن سخنرانی با شوکت میرضیایف، رئیس جمهوری ازبکستان و وزرای خارجه آمریکا، روسیه، انگلیس و نماینده ویژه اتحادیه اروپا در مورد تقویت روابط متقابل دیدار و گفتگو خواهد کرد.

مرتضوی خاطر نشان ساخت که دولت افغانستان انتظار دارد کنفرانس صلح تاشکند که به مدیریت دولت ازبکستان برگزار شده است، همسویی کشورها را در مبارزه با تروریسم و مافیای مواد مخدر ایجاد کند.

سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان همچنین از طالبان خواست که درباره پیشنهاد صلح کابل و اراده جمعی مردم افغانستان پاسخ دهد و از طرح حکومت در روند صلح استقبال کند زیرا در غیر این صورت در برابر اراده جمعی مردم افغانستان قرار گرفته و به حاشیه خواهند رفت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.