رئیس شرکت انرژی برق ازبکستان گفت: احداث خط جدید انتقال برق «سورخون – پولی – خومری» به افغانستان آغاز شده است.

ازبکستان احداث خط انتقال برق به افغانستان را آغاز کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «ازبک انرگو»، رئیس شرکت انرژی برق ازبکستان گفت: احداث خط جدید انتقال برق «سورخون – پولی – خومری» به افغانستان آغاز شده است.

اولوغ بیک مصطفی اف افزود: احداث این خط جدید انرژی برق در خاک افغانستان نیز تابستان آغاز می شود.

به گفته وی این خط جدید انتقال برق به طول 260 کیلومتر حجم انتقال برق از ازبکستان به افغانستان را 70 در صد افزایش می دهد و مجموع هزینه مورد نیاز برای اجرای این طرح 150 میلیون دالر برآورد می شود که 32 میلیون دلار را ازبکستان تامین خواهد کرد.

مصطفی اف گفت: این خط انتقال برق علاوه بر افزایش 70 درصدی حجم انتقال برق به افغانستان امکان ورود به بازار برق پاکستان را نیز فراهم می کند.

وی با اشاره به اینکه حجم انتقال برق در سال 2002 میلادی از ازبکستان به افغانستان فقط 62 میلیون کیلووات ساعت بوده است گفت: قدرت خط جدید انتقال برق یک هزار مگاوات تخمین زده می شود که امکان می دهد روزانه 24 میلیون کیلووات ساعت و سالانه 6 میلیارد کیلووات ساعت انرژی برق از ازبکستان به افغانستان صادر شود.

به نوشته ایرنا، توافقنامه ساخت خط جدید انتقال برق سورخون – پولی – خومری در ماه دسامبر سال 2017 میلادی در جریان سفر اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان به ازبکستان امضا شده بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار