ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که اشرف غنی در راس هیاتی بلند پایه دولتی به هدف اشتراک در نشست بین المللی تاشکند امروز (دوشنبه 6 حمل) به ازبکستان سفر کرد.

اشرف غنی به ازبکستان سفر کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که اشرف غنی در راس هیاتی بلند پایه دولتی به هدف اشتراک در نشست بین المللی تاشکند امروز (دوشنبه 6 حمل) به ازبکستان سفر کرد.

شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری به خبرنگاران گفت که این نشست با سخنرانی روسای جمهور ازبکستان و افغانستان گشایش می‌یابد و یک روز ادامه پیدا می‌کند.

مرتضوی هدف این نشست را ایجاد اراده جمعی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برای مبارزه علیه تروریسم، اقتصاد جرمی، مواد مخدر و همکاری منطقه‌ای در بخش تجارت و ترانزیت خواند.

وی گفت که رئیس ججمهور افغانستان در کنار این نشست با رئیس جمهور ازبکستان، وزیر خارجه روسیه، معاون وزیر خارجه‌ آمریکا، مسئول رابطه خارجی و نماینده خاص اتحادیه اروپا، نماینده ویژه بریتانیا برای افغانستان و پاکستان دیدار می کند.

سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در پاسخ به سوال که آیا طالبان در این نشست دعوت شده است یا خیر گفت: از آنجایی که ازبکستان کشور میزبان است، دعوت اشتراک کنندگان مربوط به آن کشور می شود.

پیش از این وزارت خارجه ازبکستان اعلام کرده بود که احتمالا طالبان در نشست تاشکند حضور نخواهند داشت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار