چهاردهمین کنفرانس بین المللی انجمن رمز ایران در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه شیراز آغاز شد.

کنفرانس بین المللی انجمن رمز ایران در شیرازبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  محمدحسین شیخی، دبیر چهاردهمین کنفرانس بین المللی انجمن رمز ایران گفت: چهاردهمین کنفرانس بین المللی انجمن رمز ایران به مدت دو روز با حضور حدود ۳۰۰ نفر از اساتید، دانشجویان، پژوهشگران و فعالان عرصه امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات از سراسر کشور برگزار می‌شود.

استاد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه شیراز افزود: هدف از برگزاری این کنفرانس هم‌افزایی دانش پژوهشگران و صنعتگران حوزه امنیت اطلاعات و رمز شناسی و نیز انتشار یافته‌های نو و بدیع در این زمینه است.

وی ادامه داد: از دیگر اهداف این کنفرانس، آشنایی و ارتباط استادان، پژوهشگران، صنعتگران، مدیران و کلیه علاقه‌مندان این حوزه، بررسی چالش‌های علمی و اجرایی در فرآیند کاربری این فن در فضای مجازی و تاکید بر امن‌سازی فضای تبادل اطلاعات در کشور است.

شیخی اظهار داشت: محور‌های کنفرانس شامل مبانی رمزشناسی، پیاده سازی الگوریتم‌های رمزنگاری و حملات مرتبط، امنیت شبکه؛ پروتکل‌های امنیتی، امنیت رایانش، مهندسی امنیت و امنیت خدمات الکترونیکی، نهان سازی اطلاعات، جرم یابی در فضای مجازی است.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش شدید تهدیدات و مخاطرات سایبری برای واحدهای صنعتی در سالهای اخیر، در این کنفرانس، محور علمی - ترویجی امنیت سامانه‌های کنترل صنعتی به محورهای کنفرانس افزوده شد، تا فضای تعامل بیشتری برای ارتباط پژوهشگران و صنعتگران کشور در این حوزه ایجاد شود.

شیخی تصریح کرد: از ۱۰۴ مقاله دریافت شده و پس از داوری اساتید، ۳۷ درصد مقالات برای شرکت در چهاردهمین کنفرانس بین المللی انجمن رمز ایران پذیرفته شد که شامل ۲۲ پوستر و ۱۷ مقاله شفاهی است.

همچنین در دو روز برگزاری کنفرانس، پنج کارگاه تخصصی با موضوعات امنیت در شبکه‌های مخابراتی موبایل، امنیت اطلاعات در سامانه‌های کنترل صنعتی، چالش‌ها و راهکار‌ها، بررسی چالش‌های موجود در تحلیل بدافزارهای صنعتی و معرفی ابزارهای مناسب جهت تحلیل رفتاری آن‌ها، دستورالعمل‌های مرتبط با امنیت داده و ارتباطات صنعت برق براساس استانداردهای بین المللی، و چالش‌ها، رهیافت‌ها و روندهای امن‌سازی و ارزیابی امنیتی سامانه‌های سایبری-فیزیکی و کنترل صنعتی؛ برگزار می‌شود.

مراسم افتتاحیه کنفرانس با حضور دکتر محمدرضا عارف، رئیس انجمن رمز ایران صبح امروز در تالار دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه شیراز واقع در خیابان ملاصدرا برگزار شد.

انجمن رمز ایران در سال 79 تشکیل شده و به صورت سازمان غیردولتی مردم نهاد اداره می شود.

این انجمن متشکل از اعضای حقیقی شامل استادان و دانشجویان رشته های مرتبط و اعضای حقوقی یعنی شرکت ها و نهادهای علمی است و ۶۰ عضو حقوقی و ۱۵۰۰ عضو حقیقی دارد.

فعالیت انجمن رمز ایران در زمینه های علمی است و با برگزاری کنفرانس های علمی در بخش های مربوط به سیاست های کلی نظام در حوزه امنیت فضا تبادل اطلاعات(افتا) و سندهای بالا دستی فعال است.
انتهای پیام/ر

گشایش چهاردهمین کنفرانس انجمن رمز ایران در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار