دبیر دومین جشنواره هنری عتف درباره ضرورت تقویت ارتباط دو سویه بین حوزه هنر با علم و پژوهش توضیح داد.

تعالی حوزه هنر و علم با برگزاری جشنواره هنری عتف / ضرورت تقویت ارتباط دو سویه بین حوزه هنر با علم و پژوهش
مجتبی آقایی دبیرعکس و کارتون دومین جشنواره هنری بین المللی علم و پژوهش و فناوری در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: امسال دومین دوره این جشنواره به مناسبت هفته پژوهش برای اولین بار با گستره بین المللی برگزار می شود و علیرغم فرصت بسیار کم برای برنامه ریزی ها، اما شاهد استقبال خوبی از هنرمندان بوده ایم.

وی با بیان اینکه رسانه های جدید بسیار خوب می توانند در خدمت ترویج معانی و مفاهیم فرهنگ هنر، علم و پژوهش قرار گیرند، ادامه داد: یک هزار و 500 اثر از هنرمندان ایرانی و 44 کشور دنیا در این جشنواره شرکت کردند که توسط گروه داوران ما مرکب از استادان سرشناس داخلی و یک داور از ترکیه، کار داوری آثار انجام شد.

آقایی اظهار داشت: راه اندازی دبیرخانه دائمی و ارائه فراخوان جشنواره سال آینده در روز اختتامیه نشان از ارتباط دوسویه بین هنر و علم و پژوهش است و همواره به تعامل و تعالی هر دو حوزه کمک می کند.

وی با بیان اینکه در کشور کمتر شاهد هم نشینی حوزه علم و پژوهش با هنر هستیم، عنوان کرد: همانطور که علم و پژوهش فیلم ها را از لحاظ کیفیت و کیمت ارتقا می دهد، سیاست و برنامه ها را می توان از میان آثار تولید شده بازنگری و اصلاح کرد.

دبیرعکس و کارتون دومین جشنواره هنری بین المللی علم و پژوهش و فناوری یادآور شد: این تلاش و ابتکار از سوی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری مورد استقبال قرار گرفته و امیدواریم حوزه پژوهش و فناوری با این مقوله بیش از پیش آشنا شود.

به گفته وی، مراسم اختتامیه با حضور وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم روز پنجشنبه 16 دی ماه در فرهنگسرای اندیشه برگزار می شود.

روانبخش صادقی دبیر نخستین جشنواره بین المللی انیمیشن و فیلم کوتاه در زمینه پژوهش، فناوری و نوآوری گفت: جشنواره امسال به  لحاظ کمی و کیفی با استقبال خوبی مواجه شده و 477 فیلم خارجی و 153 فیلم ایرانی در این جشنواره شرکت کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار