بثینه شعبان: سوریه آماده از سرگیری گفتگو با معارضان است

مشاور رئیس جمهور سوریه از آمادگی دمشق برای از سرگیری مذاکره با معارضان دولت این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای شبار اسد، رئیس جمهور سوریه، در گفتگو با شبکه تلوزیونی "روسیا 24" اعلام کرد: دمشق آماده از سرگیری گفتگوهای سوری-سوری است، به شرط اینکه طرف مقابل هم آماده گفتگو باشد.

وی گفت: سوریه، علاوه بر اینکه در مسیر بسیار مهم آشتی ملی گام برداشته است و در این مسیر پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای نیز به دست آورده است، به شرط اینکه طرف مقابل یعنی معارضان آماده گفتگو باشند، آماده از سرگیری مذاکرات است.

مشاور سیاسی بشار اسد افزود: مشکل دمشق با تروریست‌ها در تامین مالی این عناصر از سوی ترکیه، عربستان و قطر نهفته است. این عناصر تنها معارضان ملی نیستند بلکه عوامل خارجی هستند. تروریست‌هایی که غرب حامی آنها است و این عناصر مسئول به موفقیت نرسیدن آتش‌بس‌های انسان‌دوستانه هستند.

وی در ادامه گفت: غرب اوضاع را در خاورمیانه به اشغال خود در آورده است تا به اهداف استراتژیک خود، یعنی تبدیل دولت‌های منطقه به حکومت‌های فدرالی دست پیدا کند، اما سوریه این چنین نیست.

بثینه شعبان افزود: دولت سوریه یک دولت ملی است و به باقی مانددن در عرصه‌ی دولت‌های قدرتمند تمایل دارد تا بدین وسیله بتواند از خود و تمدنش حمایت کند.

وی اعلام کرد: غرب باید در پایان درک کند که نمی‌تواند در سایه طایفه‌گری که مجددا شکل یافته است، اراده خود را بر سوریه با هر کشور دیگری تحمیل کند.

مشاور سیاسی-رسانه‌ای بشار اسد در پایان از طرح پیشنهادی روسیه برای خاورمیانه استقبال کرد و آن را همچون طرح مارشال، بعد از جنگ جهانی دوم دانست و گفت: این طرح ملی، در رشد و ایجاد ثبات و امنیت در سوریه و خاورمیانه سهم بسیاری خواهد داشت.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار