مولود چاوش اوغلو قصد دارد روز سه شنبه راهی دوحه پایتخت قطر شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزارت امور خارجه ترکیه روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد مولود چاووش اوغلو برای دیدار رسمی از قطر و شرکت در دومین نشست کمیته راهبردی مشترک ترکیه و قطر روز سه شنبه به دوحه می رود.

وزارت خارجه ترکیه افزود چاووش اوغلو با مقامات قطر درباره روابط دوجانبه و راههای توسعه مناسبات دوکشور و مهمترین رویدادادهای منطقه ای و بین المللی گفتگو خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی از آنکارا، بر اساس بیانیه وزارت خارجه ترکیه چاووش اوغلو قرار بود سه شنبه گذشته به قطر برود اما سفر وی به سبب درگذشت شیخ خلیفه بن حمد آل ثانی امیر اسبق این کشور ( پدر بزرگ شیخ تمیم بن حمد امیر فعلی قطر) یک هفته به تعویق افتاد.

وزیر خارجه ترکیه درحالی به دوحه خواهد رفت که شیخ تمیم بن حمد یکشنبه گذشته در استانبول با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه درباره روابط دوجانبه و مهمترین تحولات منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد.

گفتنی است کمیته راهبردی ترکیه و قطر پس از امضای یادداشت تفاهم همکاری مشترک بین آنکارا و دوحه در سفر دسامبر 2014 رجب اردوغان به قطر تشکیل شد.

اولین نشست این کمیته در سفر اوایل دسامبر سال 2015 رجب طیب اردوغان به قطر برگزار شد.
در این نشست دو کشور 15 توافقتامه برای تقویت همکاری دو جانبه بین دوحه و آنکارا در موضوعات مختلف امضا کردند.

اردوغان در پایان این نشست (اولین نشست کمتیه راهبردی) از لغو روادید بین ترکیه و قطر خبر داده بود.

حجم مبادلات تجاری بین ترکیه و قطر در سال 2015 به یک میلیارد و 300 میلیون دلار رسید وبا توجه به گسترش همکاری دو کشور پیش بینی می شود حجم مبادلات تجاری نیز بیشتر شود .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار