مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد گفت سازمان ملل و نهادهای وابسته به آن در روند مبارزه با تروریسم و اجرای آشتی ملی در سوریه کارشکنی می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، "بثینه شعبان"، مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهور سوریه، اعلام کرد رسانه های غربی به صورت عمدی حوادث سوریه را تحریف می کنند و سوریه و روسیه را به جنایاتی متهم می کنند که (به اصطلاح) ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا آن را مرتکب می شود و این ائتلاف به ویژه مدارس، بیمارستانها و زیربناهای سوریه را بمباران می کند.  
 
بثینه شعبان در سخنانی در نشستی با عنوان «آشتی ملی و آینده سوریه» که مرکز شرق شناسی آکادمی علوم روسیه در مسکو برگزار کرد، گفت: «پوششی که از طریق رسانه های غربی در سوریه صورت می گیرد «به صورت گزینشی» است و هدف از آن تحریف واقعیتهاست.»   

وی افزود این رسانه ها با استفاده از گزارشهای سازمانهای اطلاعاتی و امنیتی خارجی، اخبار سوریه را پوشش می دهند.    
 
بثینه شعبان بار دیگر یادآور شد: «بیشتر جامعه بین المللی از گستردگی تلاشهایی که دولت سوریه برای پایان دادن به بحران سوریه انجام می دهد بی اطلاع هستند. غرب از طریق حمایت از تروریستهایی که فعالیت خود را در سوریه گسترش داده اند برای دامن زدن به جنگ تلاش می کند.»  

وی افزود: «دولت سوریه امروز طرحی را برای بازسازی کشور آماده می کند و سوریه نیز طرحهایی را برای آشتی ملی و عفو همه کسانی که سلاح حمل می کنند و از گروههای تروریستی خارج شده و سلاح خود را زمین گذاشته اند اعلام کرده است. این آشتی ها در برخی مناطق از جمله داریا، حمص، برزه و المعضمیه و در مناطق دیگر اجرا شده است، این روند همچنان ادامه دارد و نتایج خوبی خواهد داشت.»   

وی درباره فعالیت سازمان ملل متحد نیز گفت: «ما به سازمان ملل متحد با همه نهادهای آن و اقداماتی که در سوریه انجام می دهند خوش بین نیستیم چرا که آنها تلاش کردند مانع مبارزه با تروریسم شوند و در مسیر روند آشتی ملی کارشکنی کردند این چیزی است که در موضع استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه در خصوص آشتی در داریا مشاهده کردیم و با چنین اقداماتی مخالفت می کرد.»   

مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهور سوریه تأکید کرد: « ادامه سیاستهای خصمانه کشورهای غربی در خصوص سوریه موجب شد روسیه و چین چهار بار در شورای امنیت از حق وتو استفاده و تصویب قطعنامه های ظالمانه بر ضد سوریه را رد کنند.  غرب امروز به هیچ وجه از پایان تروریسمی که در سوریه وجود دارد صحبت نمی کند گویی این مسئله اصلا به آنها ارتباطی ندارد. غرب در خصوص بخش شرقی حلب و اوضاع غذایی آنجا و ضرورت رسیدن کمکهای بشردوستانه به این منطقه اشک تمساح می ریزد اما مسائل اصلی را نادیده می گیرد. کشورهای بزرگ مانند آمریکا، انگلیس و فرانسه درباره حمایت از گروههای میانه رو و اینکه چگونه می توانند شخصی را که با سلاح به خیابان می آید مخالف میانه رو بنامند صحبت می کنند اما در واقع نمی توان بین داعش یا جبهه النصره تفاوتی قائل شد، کسانی که از مسائل مربوط به این گروهها اطلاع دارند می دانند این گروهها نه تنها سلاح، بلکه افراد مسلح نیز بین خود مبادله می کنند.  بنابراین زمانی که غرب می گوید از میانه‌روها حمایت می کند در واقع از تروریست‌ها جانبداری می کند.»   

وی تأکید کرد: «عربستان سعودی، قطر و ترکیه همچنان حامی اصلی تروریستها در سوریه هستند. درگیریهایی که ترکیه در مرز شمالی سوریه به راه انداخته است با اهداف استعمارگرانه ای صورت گرفت که اردوغان با رؤیای بازگرداندن حکومت عثمانی به دنبال آن است.  شعارهایی که این کشورها در خصوص پیدا کردن راه حلی برای بحران سوریه سر می دهند شعارهایی دروغین و توخالی است. بحران سوریه از طریق  سیاسی قابل حل است.»  

بثینه شعبان افزود :« سوریه و روسیه به طور کامل با سازمان ملل متحد همکاری می کنند اما ائتلاف آمریکایی بیش از 300 مدرسه و بیمارستان را در سوریه ویران کرده است بدون اینکه ما حتی یک کلمه در محکومیت این اقدامات در رسانه های غربی و شبکه های الجزیره و العربیه بشنویم.»   

جنگندهای ائتلافی که فرماندهی آن را واشینگتن برعهده دارد در چند ماه گذشته تأسیسات و زیربناهای سوریه را هدف قرار داده و اواخر سال گذشته دو نیروگاه برق در منطقه الرضوانیه، تأسیسات آب در منطقه الخفسه در شرق حلب و چند تأسیسات زیربنایی در مارع، الباب و تل الشاعر را در شمال حلب ویران کردند.  این ائتلاف ژوئیه گذشته نیز کشتاری خونبار در روستای طوخان الکبری در شمال شهر منبج در استان حلب مرتکب شد که بیش از 120 شهید برجا گذاشت.   

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار