روسیه: جنگنده‌های ما و سوریه در 13 روز گذشته بر فراز حلب پرواز نکرده‌اند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد جنگنده‌های این کشور و سوریه در 13 روز گذشته، هیچ پروازی بر فراز شهر حلب نداشته‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروی هوایی روسیه و سوریه از 13 روز گذشته تاکنون پروازهای خود بر فراز شهر حلب را متوقف کرده‌اند.

این درحالی است که این وزارتخانه اعلام کرد: ائتلاف بین‌المللی در 9 حمله  روز گذشته خود به مناطقی در موصل، غیرنظامیان را هدف قرار داده است.

ایگور کوناشینکوف، سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه، در این خصوص اعلام کرد: جنگنده‌های روسیه و سوریه در طول 13 روز گذشته، هیچ پروازی بر فراز شهر حلب نداشته‌اند، اما ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی آمریکا، تنها در روز گذشته (شنبه) 9 حمله به محله‌های مسکونی موصل با جمعیتی بیش از یک میلیون‌ نفر حمله کرده است.

وی افزود: با توجه به میزان تعهد ائتلاف بین‌المللی به قوانین انسان‌دوستانه بین‌المللی، باید اشاره کرد که آمریکا در این حملات خود از بمب‌افکن‌های "بی-52اچ" استرتژیک خود استفاده کرده است.

این بمب‌افکن یک هواپیمای جت راهبردی فروصوت است که شرکت بوئینگ آن را برای نیروی هوایی ایالات متحده طراحی کرده و ساخته‌ است.

بی-۵۲اچ قادر به حمل و شلیک بیست موشک کروز هواپایه است و می‌تواند حداکثر ۳۱.۵ تن مهمات شامل انواع بمب، موشک، مین و موشک‌های کروز را حمل کند. سرعت بی-۵۲ حدود ۱۰۴۵ کیلومتر در ساعت است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار