یک عاشورا خون برای برپایی نماز

بطحایی گفت: نماز مهمترین رکن دین است و امام حسین (ع) برای اثبات حقانیت آن تمام خانواده اش را فدا کرد.

یک عاشورا خون برای برپایی نمازآیت الله سید هاشم بطحایی گلپایگانی مرجع تقلید و عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار تکیه حسینی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اهمیت نماز اظهار كرد : یکی از فرایض مهم اسلامی نماز بوده و لذا اسلام مانند خیمه ای می ماند که نماز ستون و عمود آن است .

وی افزود: مومن اگر در نماز نمره بیاورد و  قبول شود ، باقی احکام هم مقبول درگاه احدیت قرار خواهد گرفت. 

بطحایی عنوان کرد:  اگر مومن در نماز رد شد سایر اعمال او هم مردود است لذا مقبولیت نماز در سایر اعمال انسان حتی در اعمال دنیوی او موثر است. 

وی خاطر نشان کرد: در زیارت نامه امام حسین می خوانیم "اشهد انک قد اقمت الصلاه و آتیه الزکاه و آمره بالمعروف و نهی عن المنکر" و این یعنی قیام امام برای جهت بخشی جامعه به سوی یکتا پرستی بوده تا همه به سمت یک قبله بروند. 

این مرجع تقلید افزود: قیام حسین بن علی(ع)  مشخص کرد که مومنان درگیر دنیا نبوده و بنده مال و زر نبوده بلکه تنها بنده خدا هستند.. 

وی در خصوص نماز حضرت علی (ع) در جنگ صفین تشریح کرد : هنگامی که امام علی (ع ) در «جنگ صفین» سرگرم نبرد بود. در میان هر صفِ کارزار، مواظب آفتاب بود (تا ببیند هنگام نماز فرارسیده یا نه؟).

وی افزود: «ابن عباس» به ایشان عرض کرد: یا امیرالمؤمنین! در این هنگام که مشغول جنگ هستیم این چه کاری است که انجام می دهی؟

حضرت فرمودند: «منتظر زوال هستم تا نماز بخوانم؟».

بطحایی در ادامه عنوان کرد: ابن عباس عرض کرد: یا امیرالمؤمنین! آیا در این هنگام که سرگرم جنگ هستیم، وقت نماز است؟

امیرالمؤمنین « علیه السلام » فرمودند: «ما برای چه با اینان جنگ می کنیم؟ ما فقط به خاطر نماز با آنان می جنگیم».

وی در خصوص نماز امام حسین (ع) در کربلا تصریح کرد: 

ابو ثمامه صيداوى به امام حسين (ع)عرض كرد:

- يا ابا عبدالله! جانم فداى تو باد! لشكر به تو نزديك شده ، به خدا شما كشته نخواهى شد تا من در حضورتان كشته شوم . دوست دارم نماز ظهر را با شما بخوانم و آن گاه با آفريدگار خويش ملاقات نمايم .

بطحایی افزود: حضرت سر به سوى آسمان بلند كرد و فرمود:

- به ياد نماز افتادى خداوند تو را از نمازگزاران قرار دهد. آرى ! اكنون اول وقت نماز است . از اين مردم بخواهيد دست از جنگ بردارند تا ما نماز بگذاريم .سپس زهير بن قين و سعيد بن عبدالله در جلو حضرت ايستادند و امام (ع) با نصف ياران خود نماز خواندند. سعيد بن عبدالله از هر جا كه تير به سوى امام حسين عليه السلام مى آمد خود را نشانه تير قرار مى داد و به اندازه اى تير بارانش كردند كه روى زمين افتاد و به شهادت رسید. 

این مرجع تقلید در پایان گفت: پیام عاشورا ونماز امام حسین (ع) این است که تمامی این قیام به خاطربرپایی دین و دوری از دنیا پرستی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار