یک مهاجر افغانستانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ایرانی و افغانستانی فرقی نمی‌کند وقتی الگوی زندگی حسین‌(ع) باشد

تشییع پیکر دو جوان افغانستانی در تاسوعای حسینی صحنه نمایشی از روح همدلی و همگرایی ملت‌های ایران و افغانستان شد.

پروینی یک مهاجر افغانستانی در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، درباره وقوع یک حادثه در جاده شیراز به مشهد مقدس که روح همگرایی بین ملت ایران با مهاجرین افغانستانی را به نمایش گذاشت، گفت: چند روز پیش خانواده مهاجر افغانستانی به قصد زیارت ثامن‌الحجج علی‌بن موسی‌الرضا(ع) از شیراز عازم مشهد مقدس شدند. ماشینی که این عزیزان با آن سفر می‌کردند و از قضا راننده آن ایرانی بود در محور تربت حیدریه به مشهد تصادف سنگینی کرد که منجر به کشته شدن راننده ایرانی و دو فرزند از خانواده افغانستانی شد.

وی افزود: مراسم تدفین جوان و دختر خردسال افغانستانی که در این سانحه جان خود را از دست دادند، با تاسوعای حسینی همزمان شد و همین امر همگرایی و همدلی مردم شریف اکبر آباد را به نمایش گذاشت.

پروینی با بیان اینکه وقتی مردم خلق حسینی را سرمشق رفتار و زندگی خود قرار دهند دیگر ایرانی و افغانستانی بودن فرقی نمی‌کند، تصریح کرد: جمع کثیری از برادران و خواهران ایرانی به منظور تسلای دل این خانواده افغانستانی داغ‌دیده در مراسم تشییع پیکر این دو عزیز افغانستانی شرکت کردند و نگذاشتند غم از دست دادن عزیزان برای این خانواده با غم غربت و غریبی مضاعف شود.

ایرانی و افغانستانی فرقی نمی‌کند وقتی الگوی زندگی حسین‌(ع) باشد

 این مهاجر افغانستانی از زبان همکیشانش بیان داشت: تا به حال ندیده بودم که انصار اینگونه با مهاجرین غم شریکی کنند و وقتی که پشت پیکر این عزیزان به نماز ایستادیم صف‌های مشترک از ایرانی و افغانستانی، شیعه و سنی در کنار یکدیگر اقامه نماز کردند و این صحنه واقعا آرامشی بود برای دل غم زده مهاجرینی که نظارگر این صحنه بودند.

پروینی تاکید کرد: ما می‌بینیم که برخی مهاجرین از نامهربانی‌ها در ایران می‌گویند، اما این امر در همه جا واقعیت ندارد و اگر ما بتوانیم روحیه یکدیگر پذیری را در خود تقویت کنیم، درخواهیم یافت که زندگی در ایران چقدر برایمان خاطرات خوبی همراه خواهد داشت و ما باید با تقویت این روحیه جلوی رفتارهایی را که می‌خواهند ثابت کنند ملت ایران و افغانستان تحمل یکدیگر را ندارند بگیریم. چرا که هیچ کشوری در دنیا به اندازه دو ملت ایران و افغانستان از مشترکات برخوردار نیستند.

ایرانی و افغانستانی فرقی نمی‌کند وقتی الگوی زندگی حسین‌(ع) باشد

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار