پس از درگذشت نوجوان دوازده‌ساله افغانستانی، انجمن متخصصین طب افغانستان طی نامه‌ای به «حسن روحانی» رئیس جمهور اسلامی ایران خواستار بازنگری و تغییر در قانون محدودیت پیوند اعضا برای مهاجرین شدند.

نامه پزشکان افغانستانی به رئیس جمهور ایران برای پیوند اعضا به مهاجرانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،پس از درگذشت «لطیفه رحمانی» نوجوان دوازده‌ساله افغانستانی بر اثر بیماری سیروز کبدی و ویلسون در دانشگاه نمازی شیراز، انجمن متخصصین طب افغانستان طی نامه‌ای به «حسن روحانی» رئیس جمهور اسلامی ایران خواستار بازنگری و تغییر در قانون محدودیت پیوند اعضا برای مهاجرین شدند.

 در  این نامه آمده است:

با توجه به محدویت پیوند اعضا که برای اتباع غیرایرانی در طول سال‌های اخیر از طرف وزارت محترم بهداشت و مجلس شورای اسلامی وضع شده است، باعث ایجاد بار روانی بین مهاجرین گشته و عاملی شده که خدمات دولت محترم جمهوری اسلامی ایران در قبال سلامت و بهداشت جامعه مهاجر کمتر جلوه نماید.

از ریاست محترم جمهوری اسلامی، وزارت محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی و مجلس محترم جمهوری اسلامی ایران تقاضامندیم تا در تغییر و رویکرد این قانون بازنگری نمایند تا با ایجاد قانون بهتر بتوانیم گامی هرچند کوچک در جهت همدلی 2 جامعه مهاجر و انصار برداشته باشیم.

در این راستا انجمن متخصصین طب افغانستان و همچنین دیگر انجمن‌ها قول همکاری خواهند داد که جامعه مهاجر نیز با ثبت نام در بانک اهدا اعضاء جمهوری اسلامی ایران به ذخیره اطلاعاتی بانک‌های اهدای عضو ایران بیفزایند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۴:۰۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۵
ایران باید خودش درک کند که انسان با انسان دیگه فرقی نداره دیگه تبعیض وبی انصافی در حق یک انسان تا این حد یعنی تابحال چندین مورد تبعیض وجود داشته نازه یکی رسانه ای شده