معاون دوم رییس جمهور که در مراسم پانزدهمین سالروز شهادت احمد شاه مسعود در تالار لوی جرگه صحبت می‌کرد، گفت ما در دو زمینه‌ تمامیت ارضی و وحدت و همدلی مردم با توطئه‌های گسترده‌یی مواجه هستیم.

معاون رییس جمهور: وحدت و همدلی مردم افغانستان با توطئه‌های گسترده مواجه استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، معاون رییس جمهور افزود که در عرصه اول با یک جنگ تحمیل و اعلام ناشده مواجه هستیم و در عرصه دوم دشمن سعی می‌کند از طریق دامن زدن به مسایل قومی، زبان، مذهب و موارد دیگر ملت یک پارچه افغانستان را پراکنده سازد.

او گفت: «مامکلف هستیم که بیش از هرزمان دیگر در مورد مسایل مهم کشور برای ایجاد یک اجماع ملی تلاش کرده و درجهت تحکیم وحدت ملی از هیچ کوشش دریغ نکنیم.»

او در این برنامه گفت شهدای افغانستان نماد وحدت ملی افغان‌ها است و منحصر به هیچ گروه قومی، زبانی و سیاسی نیستند.

او گفت شهدای ما در راه اهدافی شهید شده‌اند که به همه ملت افغانستان تعلق دارد. شهدای ما شهدای راه عزت و سربلندی افغانستان است نه راه تفرقه و اختلاف.

به نوشته ایرکا دانش خاطرنشان کرد: «درصورتی می‌توانیم از هفته شهید و مقام شهدا تجلیل کنیم که این ویژگی‌ها را سرلوحه رفتارها و برنامه‌های سیاسی– اجتماعی خویش قرار دهیم و مثل آنان از حریم استقلال و عزت کشور دفاع کرده و وحدت ملی و برادری را پاس بداریم.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.