نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آتی آمریکا، ضمن تغییر موضع خود در قبال مهاجران، خواستار اخذ مالیات از ساکنان غیرقانونی این کشور شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت: بعد از 15 ماه که دونالد ترامپ در خصوص مسائل زیادی تغییر موضع داده بود، هنوز در خصوص مهاجرت، موضع تندی دارد. او گفته بود اگر رئیس جمهور شود «نیروهای دیپورت» تاسیس می کند تا همه مهاجران غیرقانونی را از سراسر آمریکا جمع کند و به جایی برگرداند که از آن آمده‌اند.

اما حتی این موضع او که به مذاق محافظه کاران خوش آمده بود، با شک و تردیدهایی همراه شده است. روز پنج شنبه بعد از این که نامزد جمهوری‌خواهان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد اگر مهاجران غیرقانونی در آمریکا «مالیات پرداخت کنند»، اجازه خواهد داد در آمریکا بمانند، با عصبانیت، سردرگمی و انزجار در عرصه سیاسی مواجه شد.

این اظهارات ترامپ در فاکس نیوز به نظرات جب بوش، فرماندار سابق، و سناتور مارکو روبیو نزدیک است که از رقبای انتخاباتی دور مقدماتی ترامپ بودند و وی موفق شده بود با انتقاد از نرمش آن ها در برابر مسئله مهاجرت، بر آنان پیروز شود.

نظرات جدید او به رویکرد اوباما در خصوص مهاجرت نیز بسیار نزدیک است. اوباما نیز خواستار اقامت قانونی این افراد در آمریکا، به شرط پرداخت مالیات بود.

صحبت های ملایم اخیر ترامپ در خصوص مهاجرت، باعث خواهد شد برخی حامیان مردد او از جمله سفیدپوستان امیدوار شوند او نسبت به گذشته، رویکرد ملایم‌تری نسبت به لاتین تبارها و اقلیت ها اتخاذ کرده است.

ویت آیرز، جمهوری‌خواهی که برای ستاد روبیو فعالیت می کرد گفت: «او بالاخره فهمید نمی تواند فقط با رای‌دهندگان سفید پوست در انتخابات برنده شود.»

اما از آن سو احتمالا ترامپ رای میلیون‌ها محافظه کاری را از دست خواهد داد که بابت مواضع سرسختانه او در خصوص مهاجرت، به سویش جلب شده اند. او سوگند یاد کرده بود در مرز با مکزیک یک دیوار احداث کند، مکزیکی ها را «متجاوز به عنف» خوانده بود و تهدید کرده بود همه مهاجران غیرقانونی کشور را دستگیر و اخراج خواهد کرد.

ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز اعلام کرده بود از مسیر وضعیت قانونی برای مهاجران غیرقانونی فاقد مدرک، و نه شهروندی آن ها استقبال می کند. وی گفت: «شهروندی در کار نخواهد بود. اما آن ها باید مالیات بدهند. گذشتی در کار نیست ولی با آن ها مساعدت خواهیم کرد.»

در آمریکا، حدود 11 میلیون مهاجر غیر قانونی وجود دارد و محافظه‌کاران، خواستار بیرون راندن آن‌ها هستند، اما لیبرال ها خواستار نوعی تعامل با آنان هستند و می گویند نمی‌شود کسی که 15 یا 20 سال در آمریکا زندگی کرده است را به همراه خانواده‌اش بیرون انداخت.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار