سناتورهای جمهوری‌خواه ایالت آریزونا و فلوریدا بار دیگر عنوان نامزدی نهایی حزب متبوع خود را کسب کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت رادیوی ملی آمریکا (ان‌پی‌آر)، سه بازیگر سیاسی مهم در صحنه سیاست آمریکا شب گذشته در رقابتهای مقدماتی کنگره به آسانی در برابر رقبای خود پیروز شدند تا این فرضیه که عضویت در کنگره می‌تواند به پیروزی مجدد سیاستمداران در انتخابات کمک کند، یکبار دیگر در فضای سیاسی آمریکا به اثبات برسد.

«جان مک‌کین» سناتور جمهوری‌خواه ایالت آریزونا، «مارکو روبیو» سناتور جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا و «دبی واسرمن شولتز» رئیس مستعفی کمیته ملی حزب دموکرات و نماینده این حزب در مجلس نمایندگان هر سه با پیروزی در انتخابات شب گذشته موفق به کسب عنوان نامزدی نهایی حزب متبوع خود در انتخابات شدند تا یکبار دیگر بخت خود را برای حضور در کنگره آمریکا امتحان کنند. 

اما با وجود این پیروزی آسان، جان مک‌کین و مارکو روبیو به عنوان دو عضو جمهوری‌خواه مهم مجلس سنا برای راهیابی مجدد به مجلسی که دموکرات‌ها برای به دست گرفتن اکثریت آن تنها به 4 کرسی بیشتر از کرسی‌های فعلی خود نیاز دارند، با چالشی نه از سوی حزب رقیب بلکه از سوی حزب متبوع خودشان مواجهند.  

دونالد ترامپ - نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا - به دلیل اظهارات نژادپرستانه خود علیه اقلیت سیاه‌پوست و لاتین‌تبار آمریکا اکنون به یک مانع جدی بر سر راه تحقق رویای جمهوری‌خواهان برای حفظ مجدد اکثریت در سنا و مجلس نمایندگان تبدیل شده است؛ به طوریکه اگر انتخابات سراسری نوامبر به دلیل حضور ترامپ در آن به یک انتخابات یک طرفه به نفع رقیب دموکرات او - هیلاری کلینتون - تبدیل شود، بسیاری از نامزدهای جمهوری‌خواه کنگره را قربانی خواهد کرد. 

در حال حاضر، ایالت آریزونا به دلیل جمعیت لاتین‌تبار زیاد خود به یک رقابتگاه مهم علیه ترامپ تبدیل شده و به همین دلیل، مک‌کین بارها اعلام کرده است فضای ضد ترامپی حاکم بر این ایالت ممکن است به بخت انتخاب مجدد او لطمه بزند. 

به همین ترتیب، در ایالت فلوریدا نیز فضای انتخابات به نفع کلینتون است؛ اما بخت پیروزی مارکو روبیو در این ایالت بیشتر از بخت پیروزی جان مک‌کین در آریزونا است. او برای راهیابی به سنا، «پاتریک مورفی» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا را پیش رو دارد و بر اساس نظرسنجی‌ها، بخت پیروزی او در برابر این رقیب دموکرات به مراتب بیشتر از بخت پیروزی ترامپ در برابر کلینتون است.

در حال حاضر، تنها امید حزب جمهوری‌خواه این است که اگر ترامپ، ایالت فلوریدا را به کلینتون ببازد، دست‌کم او به عنوان نماینده این حزب بتواند برای یک دوره 4 ساله دیگر از این ایالت وارد سنا شود.  

با این حال، دموکرات‌ها نیز به نوبه خود امیدوارند موج انتخابات نوامبر به حدی بزرگ باشد که مورفی را با خود به سنا ببرد. 

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار