نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی زندانی کردن کودکان فلسطینی را قانونی می کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، پارلمان اسرائیل، کنست، در ادامۀ جنایت‌های این رژیم علیه فلسطینیان، با پیش‌نویس یک قانون جنجالی مبنی بر زندانی کردن کودکان فلسطینی زیر 14 سال موافقت کرده است.

بر اساس بیانیه‌ای که روز چهارشنبه (13 مرداد) به زبان انگلیسی منتشر شد، پارلمان اسرائیل اعلام کرد لایحۀ مربوط به زندانی کردن کودکان فلسطینی سه‌شنبه شب در شور دوم و سوم مورد توافق قرار گرفت.

در بخشی از این بیانیه آمده است این اقدام جنجالی «به مقامات (اسرائیلی) اجازه می‌دهد کودکی را که به جرائمی جدّی همچون قتل، اقدام به قتل یا قتل غیرعمد محکوم شده است، حتی اگر زیر 14 سال باشد، زندانی کنند.»

به ادعای این بیانیه، «برای آنهایی که بر اثر اصابت چاقو به قلبشان به قتل رسیده‌اند، اهمیتی ندارد که این کودک 12 ساله باشد یا 15 ساله.»

این بیانیه در ادامه آورده است حوادث اخیری که علیه اسرائیلی‌ها رخ داده است، نیازمند اقدام تل‌آویو به اتخاذ «رویکردی تهاجمی در قبال (خاطی) از جمله در قبال کودکان (خاطی)» است.

طرح زندانی کردن کودکان فلسطینی زیر 14 سال، سال گذشته (2015 میلادی) در کابینه اسرائیل مطرح شد.

بر اساس این لایحه، که طرح آن را آیلت شاکد، وزیر امور قضایی اسرائیل مطرح کرده می‌توان برای کودکان 12 و 13 سال احکام حبس صادر کرد، گرچه اجرای حکم در 14 سالگی خواهد بود. احکام حبس برای کودکان زیر 14 سال صرفاً در صورتی صادر خواهد شد که افراد محکوم به قتل عمد یا اقدام به قتل باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار