بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی کاهش یافت

در معاملات روز چهارشنبه، بهای طلای سیاه و فلز زرد با روند کاهشی همراه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ بهای جهانی نفت در معاملات اواسط روز چهارشنبه (6 تیرماه) با روند کاهشی همراه بود و به پایین‌ترین سطح در سه ماه گذشته رسید.

افزایش ذخایر نفتی در جهان و فشار ناشی از رشد کُند اقتصاد جهانی بر بازار از مهم‌ترین دلایل کاهش بهای طلای سیاه هستند.

با این حال، کارشناسان حوزه انرژی بر این باورند که سیر نزولی بهای نفت موقت است و تا پایان سال جاری میلادی شاهد بهبود و ثبات بهای این کالا در جهان خواهیم بود.

در همین حال، هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 20 سنت کاهش 44 دلار و 67 سنت معامله شد. نفت برنت روز گذشته به 44 دلار و 14 سنت رسید و رکورد کمترین بهای نفت را از ماه مه رقم زد.

نفت وست تگزاس اینترمیدیت—نفت خام آمریکا— با 23 سنت کاهش به 42 دلار و 69 سنت رسید.

کاهش 70 درصدی بهای نفت و عرضه بی‌اندازه این کالا طی دو سال گذشته موجب به گل نشستن اقتصاد کشورهای تولیدکننده نفت شده است. روند افزایش بهای نفت از اوایل سال 2016 آغاز شد و بخش اندکی از زیان خود را جبران کرد. این در حالی است که نفت برای رسیدن به جایگاه 100 دلاری راهی بس طولانی در پیش دارد.

در آستانه اعلام سیاست‌های جدید "فدرال رزرو آمریکا" و انتظار سرمایه‌گذاران برای سیاست‌های پولی جدید بانک مرکزی این کشور، بهای جهانی طلا با کاهش مواجه شد.

بر این اساس، هر اونس طلا در معاملات امروز بورس نیویورک با 0.18 درصد کاهش، معادل 2 دلار و 40 سنت به 1325 دلار و 90 سنت رسید.

به نظر می‌رسد انتشار بیانیه جدید فدرال رزرو آمریکا و تقویت شاخص ارزش دلار تأثیر زیادی بر بهای فلز زرد تا ساعات آینده داشته باشد. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار