کاهش واردات طلا به هند برای ششمین ماه متوالی

تقاضای کم و تخفیف ویژه دولت هند به بانک‌ها و پالایشگاه‌های این کشور موجب کاهش خرید شمش طلا از خارج شده است.

کاهش واردات طلا به هند برای ششمین ماه متوالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ هند یکی از بزرگ‌ترین بازارهای طلای جهان، برای ششمین ماه متوالی واردات شمش طلا به این کشور را کاهش داد. تقاضای کم و تخفیف ویژه دولت هند به بانک‌ها و پالایشگاه‌های این کشور موجب کاهش خرید شمش طلا از خارج شده است. این رویه در ادامه کاهش تقاضا و محدود کردن واردات طلا از سوی بانک‌های این کشور صورت گرفته است.

هند دومین مصرف‌کننده طلا در جهان است و کاهش تقاضا برای این کالا می‌تواند احتمال کاهش بهای جهانی فلز زرد را تقویت کند. با این وجود، به باور کارشناسان، کاهش تقاضا برای طلا در هند و روند نزولی واردات فلز زرد به این کشور می‌تواند کشورهای جنوب آسیا را از بحران تجارت نجات دهد و همانند محرکی در رشد اقتصادی این منطقه عمل کند.

خرید طلا یکی از بزرگ‌ترین هزینه‌های هند محسوب می‌شود. حجم واردات طلا به هند در ماه گذشته میلادی (ژوئیه) به بیش از 20 تن می‌رسد. این در حالی است که حجم واردات این کالا نسبت به ماه مارس (اسفند سال 94) بیش از 79 درصد کاهش یافته است.

"سودیش نامبیاث،" تحلیلگر ارشد موسسه GFMS می‌گوید: تخفیف‌های دولت هند به بانک‌ها و پالایشگاه‌ها موجب کاهش تقاضا برای فلز زرد شده است.

هر 10 گرم طلا حدود 486 دلار است که بالاترین نرخ فلز زرد در هند در 3 سال اخیر محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار